I´m alive

Hej hopp i lingonskogen!
Vete tusan om det är någon överhuvudtaget som kommer att se detta, men men.. för uppdateringens skull. HEJ!
Så sjukt mycket har hänt sen sist.
Jag läser på KAU igen. Specialpedagogiska perspektiv på utveckling och lärande. Ett litet steg närmare min dröm.
Kursen är pricken över i för min del. Det känns så rätt och jag. Litteraturen tvingar mig tänka utanför ramarna och diskussionerna på närträffarna är guld.
Det är en riktig guldkant i tillvaron och en ynnest att få läsa det man själv vill.
Världens bästa farmor o farfar tar hand om Elvira när jag läser. Återigen stort tack och utan er hade detta varit svårt.
 
Om ett par dagar är min lilla älskade bebis 1 år. Helt sjukt vad tiden gått fort. Min lilla sparv växer så det knakar, går och mår så himla bra. Titta, lampa, mamma o pappa lyder vokabuläret änsålänge <3.
Vi var och hälsade på hennes blivande föris förra veckan. Samma förskola och samma avdelning som syrran gått på. BÄSTA SJÖGLIMTEN!! Det känns..bra. Typ. Jo, men alltså. Jag vet att hon kommer få det fantastiskt bra, utan tvekan. Men hon är så liten..Mammahjärtat krampar lite vid tanken om jag ska vara ärlig.
Men det blir bra. Vet det längst inne i hjärteroten.
Så när lilla börjar föris så ska mamman börja jobba igen på sitt bästa ställe. Jag längtar efter barnen, kollegorna och föräldrarna. Det blir bra!
Flisen går i 2:an. Hur hände det? Hon är världens vackraste tjej o har ett hjärta av guld. Mycket om o men tankar, men omtänksam, underbar och snart fyller hon 9 år?! Ojojoj. Alla värden ser bra ut och nu oroar sig mamman istället för de sena komplikationer som kan uppstå efter en cellgifsbehandling. Tjo, alltid är det ngt.
 
I september började jag och en vän på ViktVäktarna. Detta för andra gången i mitt liv. Det var liksom dags. Jag vägrade stranden i somras pga kroppshyddan min så nä.. nu fick det vara bra.
Och det går bra kan jag meddela. -13 kg typ och har en liten bit kvar på min viktiga resa.
 
Jag har tänkt om i livet och nu är det så att från o med årsskiftet lever jag som jag lär. Nyttigare, mer motion, ärligare mot mig själv och tränar stenhårt på att inte vara så jäkla snäll hela tiden. Jag försöker säga mer ja än nej till mina barn och jag har insett att vill man ha något så har man 3 alternativ.
1. Fixa det själv
2. Säga att "jag önskar mig" "Jag behöver" "Jag tänker" osv.
3. stoppa huvudet i sanden o hoppas någon jäkel är bra på telepati o tankeöverföring.
 
Så med det sagt, jag ska försöka uppdatera bloggen liiiite oftare. Lovar inget men ska försöka.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mari Mainz

Hej igen finaste Sara!
Så roligt att du uppdaterar igen, har saknat dig!! Kram från lilla mig <3

2015-01-20 @ 18:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0