Sovande barn.. El inte

Felicia har alltid tyckt att detta med sömn varit sjukt överskattat. Det tog över ett år innan sömn-hela-natten kom någon enstaka gång. 
När hon väl sov hela natten, så vakande hon urtidigt. Det är liksom först nu när hon är 8 år som hon kan sova länge (8-9) på morgonen.
Vet att jag blev riktigt sne o sur när jag hörde om alla andras jämngamla barn som bara sov,sov o sov hela nätterna igenom UTAN mat minsann.
Kul för er med sovande barn..Verkligen.
 
Med Elvira började det redan när hon låg i min mage. Jag fick gå upp o kissa både 1,2,3 ggr/natt redan tidigt i graviditeten. Sen kom lilla underbara ut o vakenheten på natten fortsatte. Vi är uppe 1-3ggr varje natt. Ibland 4 ggr.. 2 för mat o minst 2 ggr får jag hjälpa henne med nappen. Enl Bvc behöver hon inte äta på natten längre..grattis o lycka till med att ge oss med det.
Lördag till söndag sov barnen hos farmor o farfar då mamman o pappan var på bröllopsfest.
Söndagem var lilla E så sliten att hon somnade 19.15.. För natten👏.. Hon sov till 5 imorse så hon lär varit riktigt sliten igår. Men sen var det roliga slut så här är vi, Elvis o jag, i vardagsrummet sen 5,35 (kl nu 6,55).
Hon kvittrar o är skitnöjd. Mina ögon svider av trötthet o jag blir lite småsur över tanken att nästa långa sovmorgon kommer om typ 7,5 år.. Jösses😴. Tur att man fått de vackraste barnen på denna jord.. Annars vete tusan hur jag o vi skulle klara det. Mvh sleepless på Hammarö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0