Bikini+kropp=bikinikropp

Jag är ingen människa som brukar provocera för att folk ska reagera o skapa egen mening. 
Men, gissa om jag ska sticka ut hakan lite nu o röra om i grytan.. 
Det är högsommar. Värme o sol. "Alla" vill hänga på strand vid vatten El pool.. Det är vilket som.
Men, hur många av oss (mest kvinnligt folk) låter bli att besöka offentlighetens stränder o bad pga     det där lilla trollet som sitter i vårat huvud o skriker i våra öron *ful,blek,fet och fel*?
 
Svaret är alldeles för många. Ingen kommer döma mig för att jag är på jakt efter svalka o en härlig stund tillsammans med mina barn lättklädd likasom alla andra. 
 
Fick för mig i sommarens begynnelse att jag var ovärdig bad, strandhäng, bikini mm. Jag fick barn tidigare i år, o 8 år sen innan dess.
Kroppen är min, den har burit mina barn o jag är egentligen stolt över den där degpåsen som är kvar. Fast i det sjuka samhället ser inte en bikinikropp ut så. 
Gick till en sportaffär o provade ut ett plagg som skulle dölja degpåsen väl, men nej. Det såg liksom inte rätt ut. Och varför måste jag dölja? 
 
Jag ÄR värdig att vistas ute, med min kropp i en bikini om jag så önskar på en strand vid vattnet. 
Ikväll åkte vi till mörudden för ett kvällsdopp. Mitt första för i år. När jag stod där vid vattenbrynet i min röda bikini med Vänerns vatten skvalpande kring mina ben kom jag på mig själv att tänka på att alla där var skapta i olika former o modeller. Vackert o precis som det ska vara. 
Jag tog min bikini+kropp o slängde mig i. Känslan.. Svalkan..glädjen.. Så himla härligt!
 
Jag skiter from nu i att lyssna på det lilla otrevliga trollet i huvudet, o ska faktiskt ge detta med bikini, bad, strand o sommar en ny chans. 
Jag är unik likasom du. Var dig själv o skit i andra. Punkt liksom.

Kommentarer
Postat av: Anki

Precis så är det Gumma, jag orkar inte med allt detta jippo varje år... Nähää det skiter vi i. Å du är så Fin Gumma ❤️ Love you

2014-07-24 @ 21:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0