Att förflytta ett kylskåp i motvind uppför ett berg..typ

Åh shit.. Jag kommer ha träningsvärk imorgon. Why? Hade lite energi kvar när kvällen kom i drog på mig löparkläderna o gav mig ut på en tur.
Den logiska människan i mig sa "gå snabbt, typ power walk".
Den spontana o impulsdrivande människan i mig sa "spring tills du stupar, är du ändå ute o ska springa så gör det fort o snabbt avklarat" (tack o lov så är det ingen människa jag brukar lyssna på 🙈)
Vuxenjag sa "intervall spring, kalla det inte att löpträna, ta det för vad det är o ja du måste börja någonstans. Tjejen som vann vårruset på 17 min för 5 km är vältränad o i form. Det är inte du.." 
 
Valde att lyssna på vuxenjag. 14 min intervall blev det. Springa 1 min gå 1 minut. Sen yttligare 15 min snabbgång hemåt.
Konstaterade efter detta. Urusel kondis, övervikt suger stenhårt o gör ont att konka runt på (ännu värre vid att springa), jädrar va duktig jag var som faktiskt kom ut ikväll. Bjuder på en träningsselfie
 
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Bra jobbat gumman!!

2014-07-16 @ 22:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0