Vem tror du att du är?

Vem tror du att du är? Vem vet du att du är?
Hur mycket har värden, ideal, normer och förväntningar på ett gott beteende skapat något som man har svårt att dels leva upp till, o dels känna en likhet inför? 
 
Själv är jag: alldeles för snäll, alldeles för tålamodig, mycket diplomatisk, naiv och rädd för att en åsikt och min röst ska skapa konflikter och bråk utifrån ett enda meningsuttryckande. 
Jag är ändock medveten om detta. 
 
Jag är också: genuint intresserad av att umgås med människor, skapa relationer och ha meningsfulla samtal. Jag har världens bästa jobb, som jag valde med hjärtat-inte plånboken. 
Jag har ett stort hjärta, när jag frågar hur du mår så vill jag lyssna på ditt svar. Jag är Snäll, flexibel, godhjärtad och mån om allas välmående. Mellan varven är jag också en ganska rolig typ dessutom.
Jag är en fantastiskt bra mamma, för mitt barn är tryggt, har självförtroende o älskar att utforska omvärlden, hon har ett stort hjärta och är en hjälte i mina ögon. Min ögonsten, jag är stolt över dig ❤.
 
Fast.. Hade jag lite mindre av allt det där som faktiskt är jag utom Flis-biten då, så skulle jag skrika ut högt och jävligt öronbedövande att det finns något som heter KARMA och what goes around comes around!! Jag kan ta mycket skit och kritik, men en sak är säker.
Det är så att min bägare börjar komma till det där kritiska ytspänningsläget hos mig o när den sista droppen kommer ner i bägaren som får den att rinna över.. Håll dig då undan😡 För jag tänker då inte be om ursäkt för att det kommer ut i en verbal ilska riktat mot den/de som förtjänar det. Så det så, be aware....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0