vuxenpoäng

När slutar man räkna egentligen? Först trodde jag.. 18 år! Då är man myndig och automatiskt vuxen. Jag var inte vuxen när jag var 18 år gammal.
Sen trodde jag 20 år.. då får man handla på systemet. Nej, still not vuxen. Gjorde inte så många bra val i den åldern om jag ska vara helt ärlig.
25 år? Då hade jag träffat han som är mannen i mitt liv. Pappa åt mitt barn, han jag äger ett hus med, den jag älskar liksom. Ne..ff inte vuxen. Iofs.. Flis kom när jag var 27 år.
Men nu.. Jag är 34 år. Är jag vuxen nu? typ ja. Why? jo för att här sitter jag i vår pensionärskuvös i vårat hus, planerar vårt barns 7-årsdag med pompa och ståt och en fast anställning i Karlstad kommun i mitt drömyrke.
 
Fast det är klart.. helt vuxen och urgammal kommer jag aldrig att bli.Tror inte att livet funkar så för mig.
Jag har mina vänner, många nära och ännufler bekanta.
Jag sitter här och beundrar följande:
1: jag får dricka vin, fast det är söndag och jag ska jobba imorgon.
2: Jag tog ut min blommande hortensia för att få frisk luft.
3: jag har planerat färska kryddor i en zink-hink. Men för att det inte helt ska bli overkill så står det BEER på den.
4: Levande ljus på bordet. För att det är mysigt. Ojojoj.
5: Blev hjärtans (hjärtans???) glad över att mannen bryggt kaffe imorse så jag fick vakna av nybryggt kaffedoft.
6. Har en grej imorgon så gör mig sjukt nervös, men som den lärare jag är löser jag det ändå. Anyway liksom.
7. Köpte en blomprydnadsgrej på ICA... för 19.90 kr...
8. Uppskattar varje hel vacker dag. Men det är inte vuxenpoäng. Det är respekt för livet som skall levas- har man varit där vi varit så tar man inte livet för givet inte någon dag alls.
9. Veckohandla. Planerar veckan.. lever vecka en vecka i taget.
10. Flis säger att jag är ocool. Hur är det möjligt liksom?? Jag är ju skitcool med mitt tupperware, Mary Kay och Ullareds-fynd.. Hm....
 
Här är 10 vuxensaker. Är jag verklgien vuxen nu=? OM ja.. i såfall är det helt ok och jag vill skicka ett meddelande typ 14 år bak i tiden..
Jävlar vilken pangbrud du är Stumpan, sköt dig själv och skit i andra. Han du kommer träffa när du är 23 på Harrys är mannen i ditt liv. Ta hand om honom. Barnet som ni får är en flicka som kommer bli sjuk i cancer, men du och ni fixar det med. Framförallt fixar hon den fighten och överlever. Kick some cancer-ass. Ta inte livet för givet och framförallt.. va inte så i helvete konflikträdd.. Vad är det värsta som kan hända?? Att ngn blir arg? SO???
Till mig nu: BERÄTTA VAD DU VILL HA.. inte en jävel är en tankeläsare.
 
.

Kommentarer
Postat av: Wedin

Härligt skrivet Sara!!
Klart du är vuxen, men en stänk av lite ovuxenhet behöver vi alla ha ;)
Älskar det du gjorde med hortensian! :D faan va go!
Hihi kramkram

2013-05-12 @ 23:54:54
Postat av: Anki

Love it Gumma du är bara så Bäst, vuxna ja men samtidigt nej ;-) du ska att se att vi Tråklar oss i för trånga Brallor, Äter frukost med riktig Bakfylla, och mata fiskar med Pommes för det är sånt vi gör och då får man lov att inte vara helt vuxen! <3

2013-05-14 @ 17:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0