Trögflytande

Nja, finns väldigt liten energi till att blogga numera. Ska jag byta nickname? Byta portal? Hm.. Brist på teknikkunnade och intresse gör att det här med att blogga sig fr mob.. well det går inte bra. Hade ju en vision om att min iphone skulle göra mitt liv lättare. Just nu. Inte så mycket lättare. Gillar luren helt klart. Men... jaja TeknikUlla måste väl fixa lite roliga appar misstänker jag.
 
Något nytt? Jag ska jobba lite mera till hösten. Typ 100%! Det var ju ett tag sen jag gjorde det- tänka sig lite nu.. hm..Det måste ha varit när Flis skulle fylla 1 år och jag fick mitt heltidsvik på CSK...22:an..Hm? Jo men så var det nog. Innan dess, mammaledig och innan dess var det ju personlig assistent som gällde för mig. Nu snackar vi mååånga år tillbaks i tiden. Typ 2004,05isch?
Toktrivs med det jag gör idag så jag bara känner att just nu klaffar det mesta i livet smärtfritt så varför inte.
 
Lilla Iris härhemma mår strålande, växer och mår gott och visat sig vara en tillgiven, charmig och otroligt snäll liten kaninbebis. Vi var ju till vetrinär (eftersom lilla Lilja dog huxflux :( bara så där) så då ville vi kolla hälsostatus på bebisen och hon fick tummen upp och en ok stämpel i rumpan för denna gången :)
 
Huset: renoveras i omgångar. Fördel, allt blir klart som Byggarebob börjar med. Nackdel: han måste alltid ha ngt att greja med. Aktuellt projekt: Altanen som vätter som skogen. Nytt golv, tak, lounge grupp tja you name it.
 
Flis: Ringde till dagvården häromdagen för att boka ny tid för provtagning och undersökning. Sist vi var där skulle hon få en vaccinationsspruta, eftersom hon ligger efter i vaccinationsprogrammet. Flis var paniskt rädd (som vanligt vid sprutor) och gömde sig längst in och längst bort i rummet vi var i. Sen skrek hon så rummet vibrerade, mina öron domnade bort för en stund och hon är snäppet till otröstlig för en stund. Mitt i detta kaos VET hon att de inte vill göra henne illa, bara hjälpa henne :(
Hon har så mycket tankar och funderingar min lilla. Proverna visar ett stabilt läge, ett bra läge, cancerhelvetet håller sig undan (tack-herregud-vad-livrädd-jag-är-varje-gång-vi-är-där). Så nu ska vi dit typ andra veckan i juli. Var sjätte vecka är vi inne nu. Det är lång tid mellan gångerna, men de är bara ett rådgivningssamtal bort och herregud vi bort ju inte i Jukkasjärvi lilsom (Inget fel på Jukkasjärvi). Vi har nära till hjälp om det skulle behövas. Det är tryggt.
Flis..tittar du på henne idag så kan du inte se att hon har varit sjuk. El jo, om du ser ärren efter cvk. Men annars.. hon är en levnadsglad, positiv, omtänksam och kärleksfull flicka med hjärtat på rätt ställe. Dessutom börjar hon 1:an till hösten. 1:an.. herregud.
 
Tänker slänga med en stor eloge till HAMMARLUNDENS SKOLA F-6 för att de är otroligt proffsiga och kompententa pedagoger och ledare. För att de tog FLis och vår situation på allvar och det blev så himla bra. Vi är trygga och ända in i hjärtat stolta över att ha vårt barn på en sån fantastiskt bra skola! Hejja Hammarlunden!!
 
Nu kommer lite fikasällskap inom ett par minuter. Yej!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0