Som ett frågetecken o vaddå 15 min???

Det är mycket tankar i skallbasen nu. Många funderingar kring jag, mig o mitt, jobb, Ekonomi, liv, framtiden. Svaren har bara jag, men det är ruggigt svårt att få till ett logiskt tänk med en hållbar planering. El ska man planera för mycket egentligen? Livet o ödet gör ju sitt anyway. Hur ska jag göra? Vad ska jag göra? Var är mina svar...
 
Efter vår underbara resa kan jag säga att lilla grå huset ser ut som en krigszon. Tvätt överrallt, väskor, post, julklappar som ännu inte fått sin givna plats i huset...Läste någonstans för längesen att om man plockar 15 min varje dag så är det lättare att hålla iordning. Seriöst? 15 min gör varken till eller från just nu :( el snarare aldrig.. Skulle behöva lägga minst 2 timmar varje kväll känns det som. När jag kom hem idag så började jag med maten. Under tiden den tillagades pratade jag med B i telefon <3 samtidigt som jag slängde o sorterade post, vek torr tvätt och dukade. Allt i förbifarten så att säga.
Jag har bäddat rent i Flis säng, hängt en maskin som tvättats under dagen o fyllt på en ny tvättmaskin inför morgondagen. Vaddå 15 min? Kl 20 slog jag ner rôven i soffan för Mästerkocken. Det innebär att det vart jämt liiiite mer än typ 2 timmars plockning o det syns inte ens :(
Imorgon slutar jag tidigt. Flis ska med en polare hem ett par timmar o jag ska faktiskt göra ett röjartag så man känner igen huset igen. Sen vankas det ridning o tjopp.. det var den torsdagen det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0