Shittamejjen (och en liten bekännelse..)

Åh.herre.gud. Jag är förkyld o vore jag en man skulle jag ha en nära döden upplevelse här och nu. Nu är jag välsignad med en mona och är stor och stadig på jorden (och är härdad via mitt worki med baciller i tusentals via hostiga o snoriga kids) så jag fixar detta utan att så mycket att ens blinka. Så det så. Men ändå kvarstår det.. Det suger svettig hästballe på ren svenska att inte kunna andas ordentligt o att kunna svälja ordentligt.. o framförallt.. SOVA normalt. Det är jobbigt. Men det går över och jag tänker inte låta denna töliga förkylning break my spirit så att säga. Detta pga helgen mysa planer. Tänkte egentligen åka idag, men jag började jobba 6,30 imorse o slutade 16. Jag är trött (o förkyld om det hade gått er förbi). Då ska man inte ge sig ut o köra bil, 12 mil i mörker. Nono. Så, Flisen o jag packar in oss i bilen imorgon på fm o styr bilen mot Örebro! Så är det med det. Känner att jag är lite skyldig att göra en bekännelse. Jag avlade 2 nyårslöften 31/12-10/1/1-11.. Det ena kommer jag aldrig att avslöja här. Det andra handlar om en av mina stora skräckelser(skräcker?)..äsch, det är ju nästan en fobi numera. TANDLÄKAREN. Mitt nyårslöfte handlade om att jag skulle boka in en undersökning o faktiskt gå dit o genomföra den. Problem.. Jo men det är ju klart att jag har det. Jag är sjukt rädd för att gå till tandläkaren. SJUKT rädd. TÄNK OM frågorna är hur många som helst o jag vet inte hur i helvete jag ska lösa detta. Det ena nyårslöftet har jag hållt, so far o dra mig baklänges vad besviken om jag misslyckas med det. Inte bara i år.. utan för all tid framöver. Jag måste boka ett tandläkarbesök. Inte för att jag har ont el så, men för att jag måste komma över tröskeln o våga gå dit igen. Hjälp o tips mottages gärna. Hur gör ni när ni ska till tandläkaren? Tänka på ngt speciellt? Musik? Droger? Ärligt alltså.. help me!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har haft samma tandläkarskräck men blev tipsad om en SUPERBRA t-läkare, Gunilla Preger, hon är verkligen kanon om man får magsår över bara att tänka på att boka tid, nu går jag hos henne sedan 3år tillbaka & är det nästan en fröjd att gå till tandläkaren:) (Hade inte varit iväg på 11 år innan pga skräck)

2011-10-29 @ 20:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0