Valet

Igår på sjukhuset fick jag välja om Flis skulle få vaccinet eller inte. Hur i hela friden väljer man rätt? Får hon det= blir garanterat febersjuk minst 1 dag. Får hon det inte= läkarna kan inte garantera hur sjuk hon kommer bli OM hon skulle få riktiga influensan..För det är ju så att eftersom hon har ett nedsatt immunförsvar så drar hon ju lättare till sig skräp än andra barn. Jag valde vaccinet igår. Idag är en hemmadag eftersom febern kom smygande på kvällskvisten som ett brev på posten. Natten har varit lite orolig, men nu på morgonkvisten verkar hon piggare alla fall. Men jag tog ett snabbt beslut igår om att vara hemma idag eftersom jag VET att det alltid blir feber av vaccin.. förr eller senare. Jag hoppas ju att det går över snabbt. Men ändå, vilket val. Pest el kolera liksom, vad du än väljer.. hur kan det någonsin bli rätt? Har lovat min tuttiprutti att baka lussekatter idag. Annars finns inget på att-göra-listan. Bara vara helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0