Fint ska´re vara sörru!

Examenshögtid nr 2 avklarad. Stolt som en tupp fick jag höra MITT namn uppropat och blev tilldelad ett glasäpple som symboliserar kunskapens frukt. Jag delade tillställningen med vänner. Det var fint och riktigt häftigt. Tänk att få vara en del av det stora. Jag är så stolt över min akademiska utbildning. Det är sjukt häftigt att jag har tagit mig igenom 3½ år av pluggeliplugg o sjukt mycket läsande. Men här är jag o gör jag en återblick från den första dagen vi alla satt förväntansfulla o spända inför vad som komma skall under studieåren till idag.. Resan har varit fantastiskt frukansvärd. Min livssyn har förändrats till det mer positiva, mitt liv har ändrats till det fruktansvärda då mitt barn, mitt under utbildningen blir svårt sjuk i cancer. Cancern kliver på i vårt hem utan att knacka på o den kommer in och tar över utan att visa någonslags hänsyn till livet, människan eller kärleken. Men allt det där har gjort oss till överlevare av att hantera en ofattbar och ohanterlig kris. Nu säger jag så här. Allt är relativt. Många saker går inte att jämföras med varandra. Din huvudvärk, dina bekymmer och din oro är inte mindre värd i mina ögon. Allt är relativt. Min verklighet är inte din verklighet. Idag fick jag en symbolisk klapp på axeln. Fan Sara, du är ju sjukt bra. Fatta, du har fixat detta med bravur. Du har egenhändigt tagit dig igenom studier, skrivande och vfu. Jobb=? Mitt i det omöjliga så tog jag steget ut i arbetslivet.. här är jag nu. Med jobb. Idag fick jag bekräftelse på att jag faktiskt har gjort ngt storslaget. Fint ska´re vara sörrru!!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

så jävla stolt så du fattar inte!!!!!!!!!!!

2011-03-19 @ 20:48:21
Postat av: Mari M

Javisst ska vi vara stolta idag! Kramis!!

2011-03-19 @ 22:14:58
Postat av: Jossan

<3

2011-03-19 @ 22:26:27
Postat av: Jessica J

Hejja Sara!!

2011-03-19 @ 23:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0