Åldersnojat.. för första gången i mitt liv.

Stod i en provhytt på Vila på Bergvik. Skulle prova en klänning, sjukt fin på galgen. Men nu är det så att jag har inte en kropp som ser ut som en galge. Lätt överjäst, blek o tja min kropp helt enkelt. Klänningen ÄR assnygg.. på galgen, inte på mig. Har nämnligen gått in i en klädfas där bekvämlighet går först och före allt snyggt. Det är inte mycket bekväma kläder som är snygga el kroppssmickrande. Där i hytten stod jag, med mina bekväma jeans neddragna till anklarna. Jag står o tittar på kroppen. Va fan hände liksom? Å vad är det DÄR??? ÅDERBRÅCK i knävecket eller=? Nämen lägg ägg va. O bara så där på en sekund el två så växte jag mentalt 20 år extra i sinnet. I alla fall. Tack men nej tack sa jag till den. Gulliga tjejen plockade fram en tunika istället. "Testa M" sa hon.. Åh.. gulledig sa jag. Å den passade. Köpte den. Dels för att den var snygg o dels som tröst för att den assnygga klänningen inte passade. NU: Känner mig som 100 år, har ingen röst (el mkt lite av den)ont i fejjan (hur konstigt som helst, men det har o göra med ett skrapsår på tandköttet..dont ask) fryser, trötter (alltid trötter numera.. whY.. aha.. det kallas jobb.. ok i see) Imorgon: Sjukhuset. Provtagning hos Emin. <3 Emin faktiskt.. Tack o lov för honom på lab. (hoppas han är där imöra.. det underlättar Oförklarligt mkt)Läkarundersökning. Onkologteamet på dagvården vill knipsa bort stygnet imorgon. ORKAR JAG TA DEN STRIDEN BY MY FUCKING SELF IMORGON? Well.. Det beror på vem som är där. Jag VÄGRAR hålla fast henne, vill hon så gör hon. Vill hon inte så behöver hon inte imorgon. Punkt slut. Faktiskt. Tänker gå all in imorgon o förklara läget INNAN de ska börja försöka härja med Flis. Nu ska jag koppla ner för idag, slötitta på Bröllopsfotografen o sen ta en tidig kväll.. Måste ladda med en god natts sömn för att orka med morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0