Vilken dag.. dag 2

Idag har jag haft sista redovisningen i skolan. Vilken underlig känsla det forsade genom kroppen när läraren sa.."lycka till och välkomna ut i arbetslivet!" Oh fuck.. det är nu det är verkligheten knackar på min dörr.. Åh shiiiit. Är riktigt glad för alla kursare o goda vänner som fått jobb, eller har andra storslagna planer. You go for it! Jag stannar här. Precis här. Satt i samtal med vår handläggare på FK idag i 1 timme o 12 min. Jobbigt? Nej, Fruktansvärt. Tänk er själva o sitta o rannsaka slutet av 09 o hela 2010 för en måttligt intresserad person. En person som bestämmer vårt livsöde (ekonomiskt sett) för 2011. Många minnen o hemska stunder flaschade förbi. Men lycka är när hon säger att hon kommer begära fullt vårdbidrag för mig (tack gode gud) o att besked o utbetalning ska ske inom 2 veckor. LYCKA. Jobb? Tja.. det får väl bli som det blir el ngt. Flis är viktigare än något annat i världen.

Kommentarer
Postat av: Mari M

Du tänker helt rätt Sara, du hinner jobba också o du har en bra utbildning o kommer vara eftertraktad men nu har du annat som styr. Härligt för dig att vara klar, jag ska opponera imorgon o försvara mitt arbete...ja det ska nog gå bra :-) kram o vi kanske ses på fredag!

2011-01-19 @ 20:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0