teknikens under

Det måste vara jag det. Är totalt värdelös på detta med datorer, skrivprogram o framför allt.. lägga in bilder. När jag äntligen hade lärt mig fixa det (o komma ihåg vart sladden var fr gång till gång...) så pajjade mäster datorn o in flyttande en lite mer anvancerad laptop. Helt ok att jobba med så att säga, men jag kan inte fatta hur man gör för att föra över bilder fr digitalkameran? Ja, man plockar ut ett minneskort ur kameran. Men sen då.. vart stoppar man in det i datorn då=? Way to avancerat för mig. Å andra sidan ligger det sisådär 200-250 kort på kameran nu.. dags o tömma eller?? Förmodligen så är det det. Appropå teknikens under. Nästa telefon jag ska köpa så måste det gå att blogga fr den. Inte för att jag är världens mest intressanta person 24 7 men.. någon bild från dagen borde man ju kunna bjussa på. Mer? Inte så mycket. Går mest hemma med Flis o skrotar.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Sara! Ja vet vad du menar med data fix men att lägga över kort från kameran är enklare än du tror. jag har aldrig nått minneskort utan en kabel från kameran-datorn-klipp ut korten och lägg i en mapp- sen lägg mappen enklast på skrivbordet på datorn. sen ladda upp på bloggen från skrivbordet, Spara alla kort på usb! det är sååå tråkigt om datorn lägger av så är alla kort borta och ännu värre om du har dem kvar i datorn, kan man ju komma åt radera knappen! Nej. sätt dig och fixa och testa dig fram, när du väl lärt dig är det så enkelt, bara en kabel som sagt kamera-dator, klart! =) Ha det gott kram

2011-01-28 @ 12:45:51
URL: http://fridasvardagochresa.blogg.se/
Postat av: Frida

menade om du har kvar i kameran är det så enkelt tyvärr att komma åt radera,nej,lägg över på datorn oc spara på usb! Hoppas hi har en lugn och mysig dag,själv packar jag.. kram

2011-01-28 @ 12:47:31
Postat av: Jessica

Jag tycker att det är kul att följa dig o Flisens skrotande hemma! Man kan ha en mojäng som man sätter in minneskortet i och kopplar till datorn för att få över bilderna. Ibalnd funkar inte kameraminneskortet i datorn, fel stl. Vet inte mannen?!? Ha en skön helg! Kram

2011-01-28 @ 18:24:51
URL: http://jessicawjohannesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0