Man kan inte låta bli att fundera lite...

Vad som driver olika människor till olika beslut. Som barn tex. Glöm för en sekund att jag är förskollärare o bara låt tankarna vandra. Hur mycket av barns handlingar är medvetna handlingar? Sånt där som görs bara sådär i förbifarten? Valda ord? fysiska handlingar? Vad avgör vem som ger och vem som får ta mot? En sak vet jag alla fall.Jag gillar barns brutala ärlighet. No BS liksom.. bara brutal sanning med handen på hjärtat. Vill man vet ngt, då frågar man. Undrar när man kommer till dendära magiska gränsen då det blir pinsamt o jobbigt att fråga? Jag funderar även på lite mer vanliga svenssons bekymmer. Dvs tidsbrist. Hoppas att logistiken kommer att flyta i fortsättningen.. Matlista varje vecka: check! Sen det dära andra som att vara social, ringas med vänner, träffa vänner, städa(blä..)tvätta? Fast det sistnämnda har jag en teori om. Tvätt klonar sig. Om man inte håller undan så växer högen okontrollerat. Klonar sig helt enkelt. MEN, jag tänkte såhär. Om man sätter på en tvättmaskin med tvätt när man går till jobbet på morgonen, så kan man ta ur den när man kommer hem. Problem.. Vad ska man börja med? Mat eller tvätt.. bägge alternativen säger Tjohoppsansa. Ja.. man kan ju inte låta bli o fundera lite på det praktiska i livet ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0