7+1

Vad kan detta vara då måntro? Nej, inte graviditetsvecka. JAG LOVAR! Det är kvällens dos av medicin för mitt lilla hjärtegryn. 7 st Methotrexate o 1 purinethol. Cellgifter. Denna vecka ska hon stoppa i sig en högre dos än vanligt eftersom hennes värden är så höga. Jaha, där står man. Utanför. Sisåhär ska hon ha enl dos denna vecka. Kommer hem och hanterar cellgifter i mitt eget kök, placerat i hennes dosett. Ni skulle se vårat medicinskåp. Helt overkligt faktiskt. Det är drygt ett år o några månader kvar av cellgifterna. Det är länge, fast tänker man på att Flisen redan gått igenom 1½ år ungefär av behandlingsschemat så är ju allt relativt. Det har varit sjukhusmåndag idag. Finns vissa människor som får guldstjärnor på himmelen var gång vi är där.. Tack snälla för att ni gör vår sjukhusdag liiiite bättre o lättare att hantera. Nu ligger mitt lilla hjärtegryn o sover, jag ska lägga mig tidigt också eftersom jag öppnar på mitt plejs imorgon.

Kommentarer
Postat av: mamma

guldstjärnor till lilla familjen!

2011-04-04 @ 20:48:03
Postat av: Mari M

Kan bara hålla med din mamma, guldstjärnor i massor till lilla familjen på öa!! Kram!!

2011-04-04 @ 20:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0