Migränhelvete

Gick o la mig igår med världens huvudvärk.. tog en tablett o hoppades på det bästa. Vaknade med MIGRÄN.. tusen tack o bock för den då. Pallrade mig upp, tog en Eeze tabl, tog med en blöt handduk o gick o la mig igen.. Migrän.. bara o vänta ut den. För er som inte vet vad migrän är.. på mig känns det som att ögonen håller på att tryckas ut innifrån skallen.. Det BULTAR o värker ngt så fruktansvärt. Gör ont helt enkelt. Så hur lindrar man? Ett mörkt o tyst rum, blöt handduk på pannan o ögonen o tabletter..massor av tabletter. Så.. 3 timmar senare (typ) ringer bästa Anne o pratar lite.. Ok, jag orkar prata..Det är positivt. Jag är hungrig.. måste äta frulle. Hungrig är ett bra tecken. Fick behålla frulle.. också ett bra tecken. Druckit kaffe.. Mmm börjar nästan bli människa igen. Kl 15 ska jag vara på kalas för en liten goding som fyller 2 år idag. Grattis smulan på 2 årsdagen <3 å jag vill vara piggelin till dess.. Så jag ska itne göra många knop fram tills dess. Tro mig.. Ta en dusch o sen sätta mig ute i sköna höstvädret o bara vara en stund. Gilla. Men först ska jag peta i mig en Ipren till.. bara för säkerhetsskull. Vill inte bli dålig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0