Men för i helvete!!!!

Bemötandet inom vården har blivit värre o värre ju längre Flis är in i sin behandling.. INGEN kommer o kollar hur det är med henne, eller oss heller för den delen. Ok, en liten läkarundersökning o samma skitstandard frågor gång på gång..Idag fick jag spel.. Att behöva vänta på medicinen from hell såååå länge bara för att ingen har tid att hämta den? Så jävla arg är jag nu må ni tro... Tårarna sprutade när jag pratade med mamma i luren.. Flis frågar varför jag är ledsen? Jag är så besviken på sktibemötandet vi får numera.. Nej, det är inte vardag för oss att komma in till sjukhuset. Det gör ont i mammahjärtat varenda jävla gång. Idag blev det ett övergrepp på Flisen.. IGEN.. Hon har fått en komplikation som kräver antibiotika..Å vad gör ssk o läkare?? Den ena "hjälper" mig att hålla fast Flis den andra känner o klämmer.. Jag är så förbannat trött på det här nu. Hon är inget utställningsexemplar.. Hon är ett BARN med riktiga känslor med föräldrar som mår riktigt jälva dåligt att främlingar känner, klämmer och behandlar med div saker månad ut o månad in.. Över 3 fucking timmar på sjukhuset idag.. Helvete.. Vad är problemet liksom? Å inte fick vi gå till lekterapin heller.. Grr bara för att Flis blev bortprioterad o fick väääääääänta till sista person. Å medicinordinationen då??? Jo.. läkaren försvinner givetsvis fr dagvården o har inte skrivit veckans ordination..Blir riktigt jävla besviken o arg.. ORKAR INTE MED DET HÄR SKIIIIIITBEMÖTANDET LÄNGRE.. Kanske dags o ringa Drottning Silivias barn o ungdomssjukhus o berätta vilken "fantastiskt" vård de erbjuder på CSK??? Lite eld i röven på personalen därborta har väl aldrig skadat el=?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skandal de ska skämmas!!! Jag skulle ringa direkt, kritik kan de behöva när de beter sig så. Barn speciellt ska de ju behandla som individen de är inte bara en i mängden som ska ha medicin, nu jag arg med :-( Kramar till dig Sara, kämpa på

2010-09-27 @ 16:32:38
Postat av: Angelica

Vet inte varför namnet försvann men det är Angelica som skriver

2010-09-27 @ 16:34:03
Postat av: Mari M

Fy vilken dag! Det är ju jätteviktigt att komma ihåg att för er ÄR det inte vardag, ni är mitt i ett helvete som ni kämpar med. Läkarna ser detta varje dag kanske, deras bild av vardag är ngt helt annat än er o ni är dessutom föräldrar till en sjuk liten flicka som kämpar! Vården o behandlingen samt BEMÖTANDE är lika viktigt under HELA förloppet, tyvärr verkar vissa glömma detta. Stå på er o du har mitt hela stöd Sara! Kramkram

2010-09-27 @ 16:53:51
Postat av: Anonym

Så ska de ju verkligen inte gå till! Man har rätt att få ett bemötande som är mänsligt och att de behandlar Felicia och er med respekt och som du säger , Felicia är ett barn och ska inte behöva uppleva mer smärta än hon tyvärr måste i form av smärta och biverkningarna.. så hemskt att inte personal inom vården kan vara mer mänskliga och försöka förstå det helvete ni tvingas gå igenom! Skriv en insändare till nwt, sånt kan ge dem en sprätt på näsan! Stå på dig sara, du har ALL rätt att reagera på ett dåligt bemötande!StyrkeKRAM

2010-09-27 @ 17:03:29
Postat av: Anonym

Fy f-n, har själva ett barn som vi måste vara inne med ibland, dock tillhör vi Göteborg som patient men ibland har det varit nöd & tvunget att åka till CSK & det är ju verkligen katastrof varje gång, så nu åker vi till Drottning Silvias B-s, vilket är ärt varje mil i bilen då man blir proffsigt bemött alltid & med läkare & syrror som vet att de har med svårt sjuka barn att göra, så barnens upplevelse blir till det positiva i allt elände. Nää hoppa CSK & åk till Göteborg & ring så att läkarna här får sig en skrapa, det kan de behöva, sorry blev ett långt & irriterat inlägg. Allt mitt stöd till er & Flis! Ni är verkligen hjältar!

2010-09-27 @ 20:22:01
Postat av: Josefin

neej fy f**n!! Blir så arg och ledsen att höra detta gumman. :( Dom måste verkligen få veta hur ni känner!! Love <3

2010-09-27 @ 20:55:34
URL: http://josefinewedin.blogg.se/
Postat av: Josefin

neej fy f**n!! Blir så arg och ledsen att höra detta gumman. :( Dom måste verkligen få veta hur ni känner!! Love <3

2010-09-27 @ 20:55:40
URL: http://josefinewedin.blogg.se/
Postat av: Putte

Detta j*kla sjukhus upphör aldrig att förvåna. Min moster fick massor med gånger ringa och påminna om "Det är dags för mina cellgifter nu, varför har jag inte blivit kallad??", "Min CVK ska bytas nu!!", "jag skulle varit på lungröntgen inom några dagar, varför har ni inte hört av er??" osv. osv. osv. STÅ PÅ DIG, SARA!

2010-09-29 @ 18:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0