upp??

Say what? Mtx-värdet ska ner.. inte upp. Någonstans djupt inne i mig kände jag att vi skulle bli kvar en natt till på avd 12, ingenting är riktigt som det ska vara den här gången. Det enda som fungerat är sövningen på måndagmorgon.. resten har varit ett kaos. Kvarglömda plåster blir till ett rent helvete.. hon MANTRAR om o om igen. Ältar o är ledsen. Stick i fingret o spruta i benet.. MANTRA..Hon är en orolig liten själ min älskade lilla Flis. Det märks att tom läkarna är oroliga för att hennes maxvärde var så högt, huvudläkarna i Göteborg är involverade o det är på sätt o vis en stor trygghet för mig som mamma. Barncancercentrum avd 322 på Drottning Silvias barn och ungdomssjukhus bestitter så otroligt mkt kunskap o spetskompetens. Läkarna är fanstastiska o man känner sig lite extra trygg när man vet att de följer oss med lampa o lykta. Flis 3 läkare här i Karlstad är också fantastiska på 3 olika sätt. Jag har stort förtroende för dem o vet att alla gör det som är bäst för min lilla älskling. För en liten stund sen kom dr Å in, bara för att liksom. Inte undersöka eller breaka bad news. Bara komma o titta till Flis o ge oroliga mamman lite mer lugnande besked. Hon utstrålar ett lugn o bara ta sig tid för att kika till oss.. det värmer. Hon hade kunnat vänta, hon hade kunnat ringt o lämnat ett meddelande till ssk som skulle vidarebefodra info.. men nej.. hon kom faktiskt in o tog sig lite extra tid bara för Flisis skull. Tack.. Jag hoppas att det blir en bra natt o imorgon när vi blir utskrivna så ska vi bara ta det lugnt.. kanske baka ngt gott o bara vara hemma alla 3 igen <3

Kommentarer
Postat av: Mari M

Skönt att så många kunniga finns kring flis o att ni känner förtroende för deras kunskap o framförallt engagemang som jag tror är oerhört viktigt för er nu. Hoppas att värdena lägger sig bättre så ni kan komma hem snart igen. Kramkram!!

2010-05-12 @ 21:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0