Hurriburri

Jiiiiiiiises va kallt det är ute. -20 grader stod termometern på imorse när jag tog bilen för att åka till julavslutningen med barnen i skolan. När jag kom hem åkte vi in till stan för att handla klart julklappar. Nu är det klart. Riktigt gött. Julkänsla? Nope.. still not here. När vi kom hem så käkade vi lite lunch o sen tänkte jag ( o typ halva Karlstad) att jag åker en snabbis till bergvik så kanske jag hittar ngt snyggt o ha på mig på julafton. Tokinspirerad luskade jag runt i de stora klädjättarnas affärer.. Nej, inget här. Nej, inget där. Definitivt inte, nja det tror jag inte och say what? Nej, nej, nej. INGET SATT BRA IDAG :( Jaja.. tog en sista sväng in på en affär som är lite av ett ess i skjortärmen.. STADIUM! RaceMarine är ett av mina favvomärken o deras kläder sitter nästan perfekt oavsett vad man testar. Gilla på det. Nu är det så att eftersom julkänsla o inspiration saknas så blev det bekvämlighet istället för snygghet. Bekvämlighet i like. Mörkblå Jeans i loosefit modell o en mönstrad (cerise o svart.. det du frua.. det är färg!) kortärmad lite loose t-shirt med dragsko nertill. Bekvämlighet is the shit. Här ska det käkas en massa gottit i flera timmar så det behövs ju lite extra rum under kläderna :) Dessutom.. Hatar att frysa.. skiter i vill du vara fin så får du lida pin i år.. Helt klart överskattat anyway. Dagens julavslutning var så fin. Barnen och lärarna är såå värda ett ordentlgt jullov nu. De har slitit hårt under terminen o nu kommer belöningen. Jag grämer mig lite över att min underbara vfu snart lider mot sitt slut. Jag vill vara kvar precis där jag är. Men samtidigt.. jag vill vara på förskolan också. Vilken tur att jag har mååååååånga år i yrket framför mig. En kan ju hoppas att möjligheterna finns att få arbeta med lite av varje :) Nu: Dags o inventera kyl o frys. Matlagning i all ära. Det gör mig inget att LAGA maten, det som är så jäkla tråkigt är att behöva planera o bestämma den jämt o ständigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0