Kaffe o kaka is the shiiiiit.. Å Ridlekis såklart

Kom hem från ridlekis idag med brakhuvudvärk och jordens mensvärk *aj*. Det är sambons uppg att fixa mat när vi kommer hem lagom till lunch på lördagar så detta hade han gjort, även idag. Pasta o köttfärssås. Tänk alla fall vad mkt det gjorde att få en kopp kaffe o en kaka efter maten, blodsockret har stabiliserats ngt o huvudvärken som bortblåst....B-E-R-O-E-N-D-E kanske==? hm.. mja förmdoligen. Men jag tycker ändå att det finns värre laster än kaffe. Så det så. Ska iväg på mer kaffe o kaka senare idag. Mina äldsta systrar fyller 40 år imorgon. Gemensamt 80-års kalas idag alltså. Kaffe o tårta ME LIKE!! Ridlekis gick kalasbra idag. Flis är så duktig. Det märks att hon redan ridit en termin. Hon är bara 3 min lilla smulis, men hon är så otroligt social och lyhörd. Hon accepterar ridlekis regler, har respekt (o kärlek) för hästar - stora o små o framför allt tycker hon det är otroligt kul. Klart höjdpunkten på veckan. Jag är imponerad över hennes sätt att ta till sig instruktioner och hänvisningar från ridläraren. Flis är 3 år. Jag känner många 3-4 åringar som ligger låååångt efter henne i sättet att knäcka det sociala samspelet. Vare sig det är i stallet, på förskolan, i hemmet el utomhus. Hon gör mig så stolt, min lilla smulis. Å hur go är hon inte när hon säger..."jag är stolt över dig jag mamma, jag älskar dig så mycket". Det känns i mammihjärtat- det vill jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0