här och nu

Lever här och nu. Tar ett steg, en minut och timme i taget. Det känns fruktansvärt att inte veta vad som händer bara en dag fram, men samtidigt är jag otroligt tacksam för all tid man får i hemmets lugna vrå. Här och nu.. inte då och sen.. Flis har sovit gott i natt med. Jag hämtade henne vid 2.30 till vår säng o sen sov hon till 7,30. Jag har tänkt mycket på vad man ska säga till folk när jag/vi möter dem..Folk frågar..Är det bra med er? Jag säger nej, det är det inte. Folk säger..Neeheej..o helt plötsligt blir det en jobbig situation. Man vill inte höra att det är jobbigt el tufft för då kräver det lite mer engagemang och värme i nästa fråga. Jag var med om precis detta igår. Jag sa som det var och hon blev så där som jag bara önskar att jag slapp att se ngn. Hon la huvudet på sidan, handen över munnen o sa bara näää vad säger duuuu??? Huuuur måååår ni? Ja, jag förstår att det är tufft för er, jag kände en bekants systers mamma...(ja ni vet) o ja.. Jag mådde sååååå dåligt av hennes situation så jag VEEET hur du har det. Jag säger bara FUCK YOU o dra dit pepparn växer!! Nej, ingen som inte har varit där vi är idag VET hur jag, H och F har det. Så..jag har bestämt mig för att säga att allt är bra hädan efter.. Orkar inte lägga energi på att bli arg och ledsen för att folk kan vara så klumpiga o okänsliga.

Kommentarer
Postat av: mamma

underbart att läsa att ni har haft en bra natt till, önskar er många många fler, alla nätter ska vara bra för er. älskar er. och du har så rätt i att ingen som inte varit i er situation har en susning om vad ni tre går igenom. kram, styrkekram och kärlekskram till er från mig

2009-11-14 @ 09:32:36
Postat av: Josefin

Skönt att ni har haft en bra natt, Sara.



O jag tycker du är stark, det måste jag säga. Tänker på när jag såg dig sist.



Jag håller med dig, ingen som är i eran situation kan sätta sig in i hur ni har de.



Sänder mina varma kramar till Er i alla fall!

Kramar

2009-11-14 @ 15:04:23
URL: http://jossan-jossansblogg.blogspot.com/
Postat av: Mari M

Härligt att höra att ni fått vara hemma o haft det skönt! Ja, folk är klumpiga o det värsta ngn kan säga är just att "jag vet PRECIS hur det känns"! Har erfarenhet själv av detta när mamma dog, o NEJ ni vet INTE hur det känns har man lust att skrika, men det gör man inte utan man gråter inombords o känner sig ännu mer kränkt. En kompis sa nåt fint til mig, hon sa att hon kan aldrig förstå vad jag gick igenom men hon kan lyssna, trösta och finnas där för mig om jag ville hur det kändes. Så det är vår uppgift som finns runt er nu, finnas till o lyssna om du vill berätta. Kramar till er tre!!

2009-11-14 @ 16:08:11
Postat av: Gt & GB

Nä man får mkt "fina" komentarer av folk !! som du skriver jag vet hur ni har det !! DET VET DOM oftast INTE !!! Finns mkt annat som jag aktar mig för att säga , Som sagt vissa som vet om situationen hur man har det går undan o undviker en typ i affären mm Det var oxå skit jobbigt precis som om man har pesten typ!! Fast jag brukade tänka att de vet inte hUR de ska bete sig, de vet inte bättre!! Men som sagt VI vet vi, men ALLA är olika som personer fast man sitter eller suttit i samma båt!! Men ni vet vart vi finns Kramar / GT& GB

2009-11-14 @ 18:18:50
Postat av: Gt & GB

Nä man får mkt "fina" komentarer av folk !! som du skriver jag vet hur ni har det !! DET VET DOM oftast INTE !!! Finns mkt annat som jag aktar mig för att säga , Som sagt vissa som vet om situationen hur man har det går undan o undviker en typ i affären mm Det var oxå skit jobbigt precis som om man har pesten typ!! Fast jag brukade tänka att de vet inte hUR de ska bete sig, de vet inte bättre!! Men som sagt VI vet vi, men ALLA är olika som personer fast man sitter eller suttit i samma båt!! Men ni vet vart vi finns Kramar / GT& GB

2009-11-14 @ 18:20:11
Postat av: Josefin

skönt o höra att ni fått varit hemma o myst o att ni fått sovit gott! :) <3 puss o kram

2009-11-14 @ 22:48:31
URL: http://josefinewedin.blogg.se/
Postat av: moster

Skönt med en natt i egen vrå. Allt som kan ge er styrka gör gott. Jag vet själv va jobbigt det är med sjukdom mm. Men mina barn har som tur varit friska. Jag vet oxå att när det är jobbigt kan man antingen tiga eller prata, men det av gör bara du hur du ska göra.

Skickar en lite ängla puss från oss i Väse!!!!

2009-11-14 @ 23:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0