Intensivt dygn med mycket vila

Hahaha. vilken konstig rubrik det blev.. Men saken är den att vi har myst så in i norden uppe i pappas stuga o samtidigt har vi hunnit med massor både invändigt o på gården. Idag tex har vi hunnit med en majbrasa (elda upp lite dret) ett besök hos Petter i boa (alla kommentarer överflödiga o ja..det ser ut som det ALLTID sett ut där..RÖRIGT!!), tittat på Höljesdammen och ätit mat på fina? Finnskogens Värdshus.. Nu är vi ÄNTLIGEN hemma. Jag älskar att vara i stugan, det är tyst, mörkt (på natten alla fall hihihi)och bara fridfullt ut i fingertopparna.. Vallen har sin charm, att komma upp till stugan är bara såå mycket minnen, men jag passar på att skapa nya med min lilla familj varje gång vi kommer dit. Igår var Flis o jag på äventyr o klättrade på sten/klippor efter vattnet. Vi kastade lite (läs ett mass-lass) sten, blev lite blöta, jag skrapade upp smalbenet på ett litet pytteställe men faaaaan(tastiskt) vad det sved. Vi grillade igår, mästerpappi gjorde ett toppjobb o bästa C fixa en potatisgratäng o sallad. Sen värmen..halleljuah vilken värme det var igår..vi satt ute ända till kl 21!! No mygg!! Me like. Christine o jag fick i oss 3 glas vin o lite cider..Sen var det dags för den sociala biten av kvällen. KORTSPEL..det är ju såå kul o vi spelade plump. JAG är ju bäst, men igår vann faktiskt C o jag kom på en hedrande 2:a plats. *mutter o morr* Sjukt skönt där uppe i Letafors..Bara så ni vet. Å Flis..hon hittade en ny hobby..Plocka älgbajs! (Lugn, hon åt det inte o vi var noga med handhygienen) Morfar köpte ett metspö åt Flis..det är projektet nästa gång..Att fixa (fiska) fisk med morfar..å helst en HAJ el en stor gädda..Hm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0