sömnbrist o dagen efter status

Jag förstår verkligen inte. Min dotter gör att jag lider av sömnbrist. STÄNDIG SÖMNBRIST. Igår fick hon vara uppe lite senare än vanligt så jag la henne när kl var närmare 21.30. Ca 2 timmar senare än vanligt. Allt för att hon skulle kunna tänkas sova till 7 alla fall. Men nej. Så vart det ju inte. 02 kom jag i säng o slocknade direkt. 4.30 kom Flis in o sa GOD MORGON! Hell noooo..lägg dig sa jag o sov. Det är inte läge att gå upp än. Tro mig. Ok, hon la sig o vred sig sparka lite o snurrade runt o över oss. 6.30 fick jag nog, det var bara att gilla läget o pallra sig upp. Jag tog dock med täcke o kudde till soffan, men vem försöker man lura med det? Jisses..så fort ögonen sluts för en liiiiiten stund ropar Flis..DU SOVER MAMMA!! Nej, säger man då..bara blundar lite.. Fast det är inte ok enl henne. Man ska vara vaken o samtidigt finna ett stort nöje i det. Jag säger tack o lov för: morgonbolibompa och dvd med Nicke Nyfiken. Annars vete tusan hur det gått. Det var ju lite kalas här i 4:an igår. Bästa grannarna ever kom över o vi åt..o drack, spela kubb i regnet och hade en jävligt mysig kväll helt enkelt. Jag groggade..när drack jag sprit senast liksom..Det händer ju inte. Jag dricker ju bara vin (rött o vitt) o cider..men igår groggade GT o jag. Bacardi Razz med fruktsoda is och en limeklyfta. Extotiskt va=? Men huuuu va gôtt det var..åh gissa om. Det vart ett par stycken..typ 4 var?? el var det 5? jaja. Det vart mkt gott rött vin som GT hade med sig till maten.. Hur många glas vart det där då?? Eh..Mja..äsch va fan. Det är ett minne blott hahahaha. Status idag: När Flis kom in när kl 4.30 snurrade fortfarande världen. 6.30...SEEEEG o astrött. Status nu 10.09: fortfarande trött i kolan, men jag har petat i mig en huvudvärkstabl i förebyggande syfte, 2 koppar kaffe uppdruckna, en macka o ett ägg. Jag har även plockat bort efter gårdagens festligheter o inser att den som fortfarande ligger o sover härhemma lär inte komma upp på flera timmar o lär behöva mer än en tabl o 2 koppar kaffe för att bli folk igen...

Kommentarer
Postat av: Gt

Tack för igår! ja du hur många drinkar o vin glas det blev vet jag inte!!! Men helt ok gött var det o mysigt !! Kram

2009-06-20 @ 12:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0