Äntligen jullov

Kan inte skriva att det snart äntligen är jul..jag känner ingen måbra-julkänsla. Varför? Först och främst är mitt barn svårt sjuk för det andra så vet jag inte vart själva julafton kommer befinna sig. Ja.. vart att vara alltså? Jag är helt inställd på avd 12 eftersom liten Flis ska läggas in på måndag den 21 för monsterbehandling igen. Hon är äntligen fri från förra monstermedicinens biverkningar..då kör vi igen..Att hon orkar mitt lilla barn.. Herregud, det är orimliga krav som ställs på henne o jag förstår inte. En liten ljusglimt i min jobbiga vardag är alla fall att jag har jullov o kan tillbringa varje vaken minut med flisfis. Så äntligen jullov kan man säga. Äntligen ett litet andningshål där jag kan ta sekund, minut o timme precis som vad de är..bara vara. Som Karin sa till mig.. ta tillvara på ljusglimtarna o låt dem stärka dig.. tack Karin, dina ord värmer så mkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0