Hälja

Lördagmorgon kl 7. Flis kommer in o ställer sig i dörröppningen till vårt sovrum o stampar lite med ena foten. Jag kikar upp lite med ena ögat.. Hon Drar en djup suck o går mot vardagsrummet. Ljudlös kommunikation..Jag sätter på mig morgonrocken o följer efter. Hon tittar på mig när jag kommer in i vardagsrummet..Välling! är det första ordet som kommer ut idag. Barnis! (Barnprgram) är det andra.. Hon kommmer med sin lilla Hoppsan (en liten tygkanin från polarn o pyret)o säger.. "Det här är gosseHoppsan..Lilla kaninen som jag älskar så mycket." Vad bra, säger jag. Då blir Hoppsan så glad tror jag. "Mest troligt mamma!!" hahahaha Flis är så rolig. Hon är som en liten svamp o suger åt sig åt alla möjliga begrepp o ord. Mest inte troligt o mest troligt är citat som kommer från "Siv o Viv" på 4:an på helgmorgon. Vet inte än vad hälja kommer erbjuda. Funderade på lite bad o strandmys idag.. men än så länge är det lite för grått ute. Kanske en sväng till stan? Vi får se vad dagen har att erbjuda. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0