Dagsrapport

Haft en kanondag med Klippan-barnen o personal. Sjöglimten som förskolan heter, firade 6 år idag. Det firades med pompa o ståt o en massa lekar ute på gården. Flis ville inte vara med sitt gäng, så hon fick vara med oss i klippan-gänget. Mammis tjej vek inte från min sida många min idag på fm. Helt ok för hennes fröknar o helt ok för klippan. Dessvärre så vart det en incident o Flis ramlade o slog sig rejält :( Jisses, snacka om ramla alldeles olyckligt mitt på en sten. Hon bet sig i läppen o började blöda ganska mycket o var otröstligt ledsen. Då kan jag säga att det gjorde ont i mammihjärtat o vi gick in en liten stund för att torka blod, tårar o snor.. Det gick bra. Det slutade o blöda o flis fick en fläskläpp. Hon har ett litet skrubbsår från läppen ner mot hakan, men ingen skada på tänderna. Skönt eftersom Flis o H skulle till tandläkaren på em. 14.45 skulle han hämta henne. 14.43 stod jag med telefonen i handen o tänkte ringa o skälla. 14.47 såg jag hans bil komma körande så då la sig ilskan för stunden. Han hämtade alltså i tid o gjorde det han skulle. Bra. Det fanns "mat" klar när jag kom hem. Jag kallar det hellre nödlösning o är inte kul att äta/se på/tillaga. Men men. Tack. Flis o H hade varit till stora affären o köpt en säng idag. Såklart var den uppmonterad o klar när jag kom hem. Får se när hon börjar sova i den. Nu är lugnet här på Kärrängsvägen. Så skönt o jag tänker inte göra värst mycket mera idag. Lite dålig i magen, men det är jag alltid under VFU. Kanske skriver lite senare hepp for so long

Kommentarer
Postat av: Natalie B

svar: haha nä..men jag kan bli..dessutom är jag iaf tjockare nu än jag var innan, så det så :P

En grej som du kan lägga till i din diet föresten som du berättade om är fullkornsprodukter...om du inte redan kör med det.. fullkornsbröd, fullkornspasta etc..man blir mättare längre tid på det och på sikt går man ner lite.. har du det bra på din VFU? KRAM

2008-09-16 @ 18:02:51
URL: http://natalieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0