Dagens planer (med justering)

Japp, idag ska jag vara riktigt effektiv. Det har jag bestämt typ nu. Rent realistiskt sett så kan man kanske se en liten justering av just ordet effektiv. Man skulle kunna säga så här. Effektiv=göra så mycket jag orkar. (egentligen så BORDE jag göra mer...) Jag har en del skolarbete som ligger o väntar på mig. 2 olika böcker som ligger o ropar på mig (jaja..jag kommer! lugn o fiin)o lite granna som behöver att skrivas. Flis har en kortisdag på dagis. Hon ska vara ledig imorgon dessutom så vil jag få ngt gjort lär det vara på tiden att strukturera mig väl under dagen. Jag är toksugen på IKEA. Men inte idag. Det hinns liksom inte med innan jag ska hämta Flis. Vi åker säkert dit i helgen smulisen o jag. Hehehe, ni skulle se min lillrumpa inne på ikea. Hon älskar "stora affären" som hon säger ;) värsta spring i benen o pratar gärna med folk efter vägen o kollar in deras inköp. Ett måste efter en sån tur inne på varuhuset är..en korv! Hon tar sikte på korvkassan långt innan vi är framme i vanliga betalkassan o ropar efter korv tills vi kommer fram. Hm, vad var det jag sa om att ha strukturerade planer på dagen..hahaha, det verkar köra sig redan. Har en del "borde" på listan. Typ dammsuga, tvätta 2 maskiner, tävtta lite fönster, byta i sängarna, lämna tillbaks granntantas el-visp! (thanks a million!)o rensa i trädgården.. Det sistnämna blir det definitivt INTE idag. Kanske till helgen..Om det är fint väder o lusten smygit sig på :)osv. Vi får se som sagt, plugga kommer jag göra..förmodligen tvätta o bädda rent i sängarna. Å Dammsuga..Seriöst, hade jag mer pengar har jag anlitat ngn för att tvätta mina fönster o ta hand om min trädgård. Lyx, tänk om.. Nu vankas det frukost. Varm choklad, ägg och smarriga mackor..mmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0