helt sanlöst

Helt sanslöst att jag har tagit mig igenom denna dag. Visst, den är inte slut än, men nu har jag intagit soffläge o det är inte mycket som kommer att få mig att flytta på mig. Jag har varit husfru nr 1 idag. Dvs städat massor, tvättat 1 maskin, plockat in ren tvätt, började förbereda lunchen 9.30! och hade våra första matgäster kl 12. Tack för att ni kom mamma o A...nu gör det inte lika ont längre. Efter lunch kom goa Stefan hem på fika (som jag fixade) sen en sovpromenad med flis, kom hem drack lite kaffe o sen var det dags att börja med middagen. Då var kl 14.30. Min pappa o C o farmor o farfar skulle komma hit på fars dag middag. Maaaaaan...(engelskt uttal..)Kycklingfilé som skulle stekas och klyftpotatis som skulle göras o en jordgubbspaj för att inte glömmas bort. Dukning (som sambo skulle göra...) fick jag helt plötsligt ta hand om för Vaaad skaaaa duuuu haaaa föööör någooooot dååååå? Ja, precis så där seg jag lovar! *Grr* Sån här uppvaktning får aldrig jag på varken födelsedag el mors dag.. Orättvist. Kl 16 kom släkten. Maten var uppskattad så in i norden. Tack, sånt behöver jag höra mer av :) Efter kaffe o paketuttdelning o hemfärd för gästerna så sjönk jag ner i soffan o här sitter jag nu. Flis får ett bad av sin far o jag hör lyckan över att få plaska därinne i badkaret. Flis hade valt en halsduk till sin pappa. En svart/vitrandig..helt ok faktiskt. Hon valde ju själv. TIdig morgon imorgon. Börjar kl 7! Tidig kväll ikväll...är helt slut- inte så konstigt eller? kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0