fredag igen

Dagarna dom går o går efter varandra, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag..dagarna de går o går o går..va tisdag, onsdag, torsdag försvann! tisdag onsdag torsdag kom tillbaks annars fattas det dar..tisdag onsdag torsdag kom tillbaks tack ska ni ha.. Den sången brukar vi sjunga med våra barn. Egentligen säger man bara att en (den befintliga dagen) försvinner, men seriöst alltså..det känns ju som det bara är måndag o fredag nu för tiden. Tempot går i 120 o tittar man ut så ser jag nästa hur världen rör sig förbi. Fast inte förbi mig, jag är allra högst levande nu. Jag njuter egentligen av varje sekund och det är skönt att ha viktiga och meningsfulla saker att göra. Fredag igen alltså. Ikväll vankas det kalas för den goaste Albin. Han fyllde för ett tag sen, men mellan sjukdom o aktiviteter så är det svårt att pricka in en bra dag. Men idag kör vi. Imorgon ska Flis o jag baka pepparkakor. Det kommer bli deg högt o lågt o förmodligen i våra munnar också.. men det är ok. Bara det inte blir några mängder. Lite provsmak är faktiskt ok. På söndagen så ska vi baka lussebullar. Det är även skyltsöndag..fast jag vet inte om jag är så sugen på det. Den är ju ändå inte som förr. En riktigt mysig pysselhelg. Bus ute o inne. O vet ni vad? Jag köpte min första julklapp igår. Ett Laban-pussel till smulis. 12 el 15 bitar!! Har sett att hon är riktigt duktig på pussel o knopppussel är inte lika roligt längre..hon vill få fram en hel bild istället. Har insett att min julklapp till H kommer att bli dyr..men det är ngt som vi kom ha länge så..mmm det får faktiskt bli en sån till mig o han. MÅste göra mig iordning nu. För sen ska jag göra iordning smulis också o det tar alltid lite längre tid. Ha en finfin dag därute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0