Lyssna..o tankar om att vara mamma

Hör du? Schhh..Koncentrera dig lite då..Ja just det.. där.. Det är ljudet av tristess..Har inte bloggat så mycket om detta väder förrutom där jag svär lite åt de som trampar på alla spindlar eller retar upp åskguden Tor. Men nu är det väl bra alla fall..Jisses alltså. Regntunga moln, blött, blötare o blötast utomhus. Mina sommarblommor är en dränkt historia :( Flis o jag har varit ute idag. Vi var säkert ute över en timme. Vi tog en liten promenad o kollade läget på gatan. Inga barn ute :( Vi kom in igen o åt mat, Flis somnade o jag började greja med allt som alltid finns kvar att göra. Regnet öste ner.. ett par timmar senare..regnet sipprar ner o flis var icke sugen på att ta en biltur antingen till affären eller bara ett litet miljöombyte. Visst, jag har varit borta hela helgen, men när jag kom innanför dörren igår var det som om jag egentligen aldrig hade åkt. Min lilla dotter gav mig en bamsekram o klappade mig på kinden o sa " lilla mamma..du är hemma nu". Sen log hon mot mig på det där sättet som bara hon kan o tittade på mig med sina klarblå ögon o mitt hjärta smälter direkt. Det är då jag vet att hon hör mig, ser mig o behöver mig. Hon vet att jag alltid kommer att finnas där för henne. Genom alla tippex/tandkrämshistorier, trots, vansinnesutbrott o allt det där andra som komma skall i framtiden. Mmm. Vad säger man..Jag är hennes mamma. Genom vått o torrt. Vi kommer skratta ihop, gråta ihop, glädjas ihop..kanske bråka o gnälla på varandra. Men jag är fortfarande hennes mamma. Jag! Flis är min dotter. MIN! Det är fantastiskt vilken människa jag har blivit sen hon kom in i mitt liv. Hon har alltid funnits för att en dag berika mitt liv genom att välja mig som sin mamma. Vi kämpar på..Jag gör så gott jag kan, det kommer jag säga till henne när hon blir äldre. Det är du o jag smulisen..Älskar dig mitt hjärtegryn- tack för att du ställer till det för mig ibland så jag vet att jag lever...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0