korken kompis

Flis o jag tog en promenad ner till hästarna. Ja, vi har sån lyx att ha dessa underbara varelser alldels såå nära vårt hem. Flis har siktat in sig på en vit springare som heter Korken. Han är en skäck (tror jag det heter) o är verkligen så fin. Jag har ju en förkärlek till vita hästar. Min lilla favorit från 4H-gården var en vit och bara en helt skön häst som hette Lukas. Lukas o jag passade ihop som handen i handsken. Sen sålde ridskolan honom till en liten snorunge vars föräldrar hade pengar o eftersom hon ville ha en häst fick hon den hon pekade på o just precis då var Lukas även hennes favorit. Åh vad jag hatade den bruden just då. Jag slutade i ren protest, annars hade jag nog ridit fortfarande. Dumt beslut av mig, men jag står fortfarande för det. I alla fall, Flis är lyrisk över denna Korken kompis som hon kallar honom. Idag fick han nästa en puss av henne o en massa goa klappar på mulen. Vi har redan bestämt att vi ska gå till hästarna imorgon med äpplen,morötter och knäckebröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0