inläsningsdag

Måndag, inläsningsdag. KL är 10.30 typ o jag har redan betat klart en bok. Det tog 4 dagar att läsa ut den. Hade jag varit singel o bott i en annan stad hade jag låst in mig o streckläst boken. Den var sjukt bra. Fantastiskt, du lämnar allt annat bakom dig o kliver in i bokens värld och ser, känner, smakar, hör och upplever allt.
Boken heter Flyga Drake o är skriven av Khaled Hosseini. Den går på bio nu o jag hade planerat att se den. Nu.. inte en chans. Jag har lärt mig att läsa igen sen första kursen jag gick på Kau. Lärarna där lärde mig att läsa på nytt. Alltså verkligen lärde mig hur en bok (bra eller dålig= smaksak) ska få dig att må. Berör den, i huvud, hjärta eller mage?

Den här boken tog ett fast grepp om mig redan av titeln, sånt gillar jag. Jag känner mig lite som en liten mygga på väggen och får kika in i ett privat samtal, upplevelser och se en rädsla som det inte finns ord för att beskriva.
Jag säger så här. Se filmen eller läs boken. Gör inte båda sakerna, jag tror att man kommer bli besviken på den ena eller den andra. Längesen en bok tog tag i mig så där. Boken är slut nu o det är dags för en reflektion. Jag har haft svårt att lägga den ifrån mig, när jag slog igen boken för en stund sen så efter en djupdykning i många svåra år i boken, kände jag återigen det vackra som presenterades i början av boken.

Jag själv önskar att kunna skriva så det berör en dag. Jag har mycket att lära, men någon dag kommer min bok att stå i bokaffärernas hylla och locka till att en boktörstig person bär hem en liten del av mig och omfamnas och insluka en riktigt bra bok. Coolt va? Jag vet att jag kommer skriva en bok, när vet jag inte, hur vet jag inte.. men den kommer. Var så säkra.

ha en riktigt bra dag
hepp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0