family fun

Har varit i metropolen Örebro idag.
Jisses, insåg inte först hur mycket jag faktiskt saknat min mamma förrän idag. Det får inte gå 2 månader mellan det vi ses.
Vi åkte dit alla 3 i vår lilla fam. Det var väl lite otippat in i det sista men alltid lika trevligt när alla följer med.
Flis bara älskar Alex. Hon avgudar honom och när vi åkte så fick han massor av pussar o kramar. Hur mycket smälter inte hjärtat då liksom?
Mycket god mat hos mamma som vanligt. Tack så mycket.
Jag är så trött idag, vet inte varför egentligen. Har  ju inte gjort så mycket idag...hm.
Det slog mig en liten lustig tanke när jag åkte hem idag. Naturkunskap i vardagen kan man säga. Vet att det finns en sån inriktning, men det jag mest tänkte på var att hur tillämpar jag mina nyfunna kunskaper inom detta område rent praktiskt?
Jag menar, det här gör mig inte direkt praktiskt smartare eller hur? jag vet fortfarande knappt hur man sätter upp en tavla rakt eller hur man med små enkla käcka tips kan smårenovera i hemmet alá äntligen hemma...
Jag är en tänkare som ni vet, jag har ideér och funderingar så att säga. Jag har massor av kul o smarta? ideér om lite kul uppfräschning i hemmet, men jag har (trots en otroligt praktiskt lagd pappa och en otroligt kreativ mamma) inte fått några handywoman-gener.
Det skulle vara nice att kunna ta en heldag o bra greja lite. Men husmor som jag är så får jag stå för matlagning, bakning, tvättning o städning som min praktiska grej. Tråkigt, borde kankse gå gör det själv kurs hos min sambo. han är ju grymt praktiskt lagd.

Nu ska jag hänga ut min mamma med sambo! Ja, jag är besviken på att ni röker igen. 11 månader... det är ju motsvarighet för flera guldstjärnor i himeln och jag trodde verkligen så hårt på er. ni var ju bara så otroligt duktiga.
Nu tycker jag att ni ska sluta igen till åresskiftet o kämpa kankse 12 månader denna gången...Finns sötsug ÄT FRUKT!!! Sug på en frystfrukt så är det mer läskande, men för allt i världen sluta röka. Jag o Flis vill ha kvar er så otroligt länge i livet. Hårt men sant o befogat sagt. Punkt slut.

Mer då, inget rödtjut idag...det vart inga mångder igår,men det kankse är därför jag är så trött idag.
Ska försöka att peta igenom ett kap i Bryson ikväll. Hjärnjympa visst, men ingen direkt  lördagsunderhållning.
Hej på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0