blä

Jag har syndat i helgen och idag får jag betala priset.
Nej, inte så mycket godis faktiskt men mjölk ost och kalles färskost på tub.
Har som sagt jobbat i helgen, det är kul och givande, men så inte bra för saradieten :(
Mycket mackor på stående fot blir det och ett par koppar kaffe på det. Mycket för mycket laktos för min lilla mage.
Idag mår jag som förväntat och förtjänat så dåligt. Jag har sett ut som en fällkniv idag, halvt hukande med ständiga magsmärtor. Åt på Selma idag igen, måste ta med matlåda, inte för att jag inte har råd, utan för att dom är så kassa på service därnere. Tokdissa Selma!

Jag måste erkänna en annan sak. Jag gjorde något fruktansvärt superbarnsligt idag efter jag släppt av Mari.. Så här var det. Den sanna och korrekta versionen.
Jag åker hemmåt och innan jag skulle svänga av mot vänster mot mig så ligger det en bil i röven på mig o börjar dessutom tuta. Jag stannar vid väjningspliken för att det kommer bilar från höger och jag vill inte köra in i sidan på någon av dem. Fint! Jag gjorde ju helt rätt där, eller hur?
Bilen bakom består av 2 UNGA killar, säkert inte en dag över 18 o precis fått körkort och lånat farsans bil för att leka lite. Jag blir tokless på dessa idioter som tror sig kunna pressa sig förbi på min högersida för dom ska visst köra till höger och har inte tid att vänta tills jag kört åt vänster. Dom pressar sig förbi och blänger in i bilen. Jag pekar finger åt dom och hänger mig på tutan och svär lite högt. Flis var INTE med i bilen!
Dom var så ruskigt nära att jag kunde nästan höra hur dom körde in i mig, men jag tror det gick bra.
Jag vart bra supervansinnig dä en stund och dessutom med grymt magont. Hade dom klivit ur så hade jag kallat på backup, jag kokade av ilska, men vill ju inte bli nerslagen för det.

Annars då? Jo, tackar som frågar, det känns fint tror jag. Eftersom jag har varit förslappad framför tv sen jag kom hem så såg jag julkalendern. Helt ok faktiskt.
Flis var jätteduktig ikväll och lät mig vila. Puss pluttan o tack mammis älskling.
Dagiskorten har kommit nu, snabbt som busen o söta såklart!
Nej, nu är det soffan som gäller igen.
må så gott (bättre än mig alla fall...)














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0