Tänk som en giraff

Well, hur tänker jag nu. Jo, det finns vargar o giraffer när man ger sig in i diskussioner. Vargar går till attack eller i försvarsställning. Giraffer håller huvudet högt o ser bortanför "problemet" för att hantera och identifiera behovet bakom orden och handllingen. Så jag ska tänka som en giraff, med hjärtat. För vet ni att giraffen har det största hjärat i jämförelse till dess kropp. Ja, jag vet att det är ett stort djur. Men föreläsaren sa det igår, så jag tror på henne. Hon var så bra. Jag o mina kollegor skrattade gott o medkännande. De andra not so much. Tja, sa föreläsaren.. det märks ju vilka som jobbar med de minsta barnen här alla fall :) Jag ska tänka som en giraff. Sträcka på mina långa 1,74 cm o se över hårda ord, arga miner och handlingar.

Kommentarer
Postat av: Fiffi

Underbart inlägg. Får hoppas att jag också är en giraff, vill vara en iaf.



Kram på er och hoppas att ni mår bra

/Sofie

2011-03-23 @ 09:33:50
URL: http://karlssonheladagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0