Matkoma i mitt nya kök

Fick middag hos svärpäronen idag. Min svärmor, Flis farmor, lagar helt fenomenalt god mat. Idag blev det lax. Me don´t like lax värst mycket. Jaja, sallad o potatis till mig tänkte jag. Men MEN MEN MEN.. Laxen var som en dröm. Jissesamaliaherreguuuuud va god. Så jag åt, mer än vad jag brukar (i vanliga fall med annan mat) o nu är jag efter lyxmiddag supersize plus 3 sirapskakor o 2 koppar kaffe i total matkoma. Åsså är jag trött. Som grisen. Tio spänn på att det är jag som somnar först i detta huset ikväll. Flis (som inte var på topp igår el fm idag) är numera piggelin. Tokpiggelin. Hon frågar när vi åker från svärpäronen.. "mamma.. vad ska vi äta till middag ikväll?!" Eh.. what?? nononno sa jag. DU kan få fil o smörgås, välling, blåbärssoppa, ägg eller whatever.. men jag ska inte äta ngt mer förrän frukost imorgonbitti. SÅ mätt är jag liksom. Slog ner röven vid nya matsalsbordet o mina (våra)assköna stolar. Fram med datorn o lite blogga, lite FB, å en snabb koll på aftonbladet o Expressen. Min handyman grejar såklart. Numera har jag (läs vi) fått kakel i vårt nya kök. Såå jäklas läckert. Han är duktig, men det vet ni redan. Mitt engagemang i renoveringen innefattade att jag skulle hjälpa till att lyfta rätt en bänk. Tungt som fan var det på ren svenska. Å jag klämde 3 av 5 fingrar på vänster hand varav 1 börjar blöda. Sen hjälper jag till på mitt eget sätt. UTan att lyfta, spika, borra, spackla, montera osv. Jag sköter markservice- mat, rena kläder, handling, städ (beror på hur mäster har skräpat ner..) Så gör vi liksom, Flis har hjälpt till mer o skruva än jag. Hon får men inte jag.. hm. Nä.. om man skulle flytta röven från stol till soffa alt säng för lite tv-titt? Kl är 18 liiiiite för tidigt o sova för natten nu va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0