Hemma i regnet

Har varit underbara dagar i stugan. Sol sol sol o värme. Flis har fiskat o jag lovar.. hon är ett underbarn när det gäller fiskekonsten. Så här gick det till: 1. promenad till vattnet. 2. montera ihop fiskemetspö. 3. Morfar agnar kroken med mask. 4. Flis får på sig en flytväst o greppar spöt. 5. Morfar slänger i krok o flöte. 6. Det nappar på kroken o upp kommer en ca 10-13 cm lång abborre! Nej jag skojar inte. Det var så sjukt skönt o bara vara. Jag har inte ens orkat ta fram en bok att läsa. Bara varit o tagit långpromenader i tystnaden runtomkring vattnet. Jag har druckit vin i solnedgången, ätit riktigt god mat o avnjutit det bästa sällskapet. Flis älskar Letafors. Hon fick också bara vara nu. I Letafors får man göra vad man vill. Nu är kortisonet äntligen klart för denna gången, humöret är lite sisådär.. superglad ena sekunden.. VANSINNIG den andra. Tokskrattar o busar glatt ena stunden för att i den andra bara spruta tårar hej vilt. Å maten.. ja just det. Cravings..el hur det stavas. Måste-ha-mat-på-direkten-annars-skriker-jag-så-högt-att-era-trumhinnor-spricker. Imorse tex Flis sa, "jag måååååste ha pannkakor idag mamma!" Eh..Till lunch? säger jag..(Flis blir arg o skriker, tårarna sprutar) "NUUUUUU, MAMMMA!!!!" OCH JAAAAAG SKA KNÄCKA ÄGGEN!!!" Jävla dretmedicin (den är bra i behandlingssyfte..men ändå).. Fy i helvete vad jag hatar biverkningarna av kortisonet. Jaja, mammi ställde sig o fixade pannkakor alla fall. Vi åkte mot Karlstad strax efter 13. Det tar lite mer än 2 timmar att åka hem. Kom hem i liiiiite solsken, mörka moln kom snabbt över oss o suprice.. here is the rain. Jädra less på regnet faktiskt.. Imorgon skiter jag i om det regnar el inte. Det blir en tidig morgonpromenad oavsett. Å på kvällen.. VV. 2 kg plus under H semester. Nu hoppas jag att förra veckans slit ger resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0