Prioteringar

Tiden räcker ibland (oftast inte) till. Även pengar kan vara en bristvara har jag förstått. Det finns ngt som heter prioteringar, men man kan väl inte alltid priotera bort vissa saker? Jag menar, jag behöver priotera skolan för den ger mig en utbildning som jag ska livnära mig på när jag är färdig med utbildningen. Men vissa vardagssaker o projekt ligger o bara väntar på att bli gjorda. Har ett par projekt som skulle göra lite mysigare här hemma. Men att göra dem ligger inte högt upp på listan. Vi måste köpa nytt köksbord o sängar. Köksbordet är på g att gå sönder o sängarna är så obekväma. God nattsömn? hell no. Men för att ha råd att köpa nytt kökbord o sängar så måste jag jobba mer timmar på csk och det är där det tar stopp. Jag har inte tid för det är så mycket annat jag måste göra som ligger högre upp på listan. Fast det är lite som att bita sig i röva..Vill ha pengar så jag kan köpa det jag verkligen behöver o vill ha, men har inte tiden att jobba så jag kan spara undan pengar...Vad göra? Kanske är dags o rensa lite i garderoben/vinden o sälja lite saker på tradera/blocket? Mycket tankar nu i fattiglappens huvud. Felicia får alltid det hon behöver, det är ingen priotering det är ett måste. Hon ska ha det hon behöver, inga kompromisser där inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0