Monstermedicin

Jag bara ryser av tanken..Min lilla tjej har fått rent gift, monstermedicin, i 24 timmar..Bra medicin som ska göra henne frisk ja..men ändå. Medicinen är så stark att den får inte vara i kroppen alldels för länge för den kan ge permanenta organskador..Så tillsammans med monstermedicinen får hon massor av dropp bara för att hon ska kissa ut giftet så fort som möjligt. Timme 23 tog de ett blodprov i FINGRET!!! herregud.. tänk om ngn kunde förberett oss på det, så vi i vår tur kunde förberett Flis...Det var lika jobbigt som vanligt, jag gråter för jag klarar inte av att se hennes hysterisk o vansinnig. Hon skrek..JAG HAR EN SLANG!! JAG BEHÖVER INTE STICK I FINGRET!! Vad säger man då?? Ja..du har slang, men eftersom medicinen går in en timme till så MÅSTE de sticka dig i fingret. Förlåt älskade lilla barn.. Mamma visste inte...Fy fan.. Informationen om vad som komma skall, är lite bristfällig vid vissa tidpunkter o behandlingar. Flis vart skogstokig på alla sätt o vis, med all rätt visserligen, o efter labb-tjejen var klar så slocknade flis helt utmattad i sin säng i vårt rum här på avdelningen.. Stackars liten.. De pumpar henne full med gift, o vi ska bara se fördelar med det mesta som de gör. Sår lite överrallt, magkatarrer, svårigheter att svälja/äta pga sår o blåsor i hals o tarmar.., ev blodproppar..ja..detta är bara några av biverkningarna som kan dyka upp under hennes behandlingstid. Så nej, det är inte bra med oss.. ständig oro o ångest för att inte kunna lindra hennes besvär utan starka lugnande o smärtstillande medel tar ner mig totalt. Sköterskorna pratar om en vardag.. en anpassad vardag TROTS sjukdom.. jag kan inte se vardag. Min vardag innehåller inte cellgifter, oro, ångest, smärta och många många tårar...

Kommentarer
Postat av: Josefin

fy faan vilken jävla skit FLis & Ni måste gå igenom. Jag lider så fruktansvärt med er.. Klart F bli förbannad, lilla smulisen.. Stor Puss o Kram till F och er.. LOVE <3

2009-12-03 @ 17:48:48
URL: http://josefinewedin.blogg.se/
Postat av: mamma

jag har inte ord för vad flisan och ni går igenom, så ofattbart, så grymt att jag inte fattar. jag ber ständigt för er och ni är hela, hela tiden med mig i mina tankar och i mitt hjärta. älskar er oerhört och beundrar er så otroligt mycket.

2009-12-03 @ 18:05:58
Postat av: M

LOVE

2009-12-03 @ 18:51:55
Postat av: Marie

Jag har inga ord. jag tänker på er dagligen och ber för flis. Flis och ni är starka som orkar med detta.

många styrke kramar till er

2009-12-03 @ 19:29:17
Postat av: Syster yster

......vi känner....vi delar......<3

2009-12-03 @ 21:09:41
Postat av: Jeanette

Usch ... jaa det finns inte ord för det ni går igenom och det som lilla flisan får stå ut med ...

Sänder styrkekramar och ber att allt ska gå bra kram

2009-12-03 @ 23:12:49
Postat av: Sara O

Jag vill säga något,men jag vet inte vad... Tänker på er!

2009-12-03 @ 23:36:07
URL: http://vaxlanda.blogg.se/
Postat av: Mari M

ja, vad ska man säga...det känns så ofattbart det du beskriver och jag lider verkligen med er alla men att förstå hur ni har det...nej kan man inte om man inte själv varit där...Kramkram!!

2009-12-04 @ 08:47:27
Postat av: Lotta

Går inte en minut utan att man tänker på ER! Glöm inte bort varandra på vägen! Ni är starka tillsammans!

2009-12-04 @ 10:01:21
Postat av: moster

Hur mycke jag än vill kan jag inget göra. Vardag som det pratas om är ingen normal vardag, precis som du säger. Hur mycke man än vill kan man aldrig kan man aldrig veta hur helvetet är för er och Flisan. En liten fråga: Vad får du och H för hjälp att bearbeta allt? Kram

2009-12-04 @ 19:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0