Bara vara

Lilla Elvira har hunnit bli 17 dagar gammal. Ska inte säga att hon växer så det knakar, men hon går upp i vikt sakta men säkert. 
Man kan säga att med Flis kämpade jag ihjäl mig med att få amning att fungera. Hon tog inte rätt tag o det var flera veckors pain innan livet vände o vi fick till det ordentligt. 
Elvira tog bra o rätt tag direkt. Men, hon orkade inte puppa Eftersom hon var så himla liten o skör ett tag. Lösning: äta varannan timme (flaska) dygnet runt o amningsträna på mig 15 min varje måltid. Här snackar vi ett helt annat kämpande. Krav 1. Hon måste upp i vikt. 2. Om vi ska få amning att fungera, krävs tålamod o pumpande med maskin för att hålla igång produktionen. 17 dagar. Think about it. 
En av mina minde bra egenskaper är att jag kan vara sjukt stönig när det gäller vissa saker.
Främst när det gäller saker jag VET är värt att kämpa för. Som nu med amningen, jag kämpar för Elviras skull❤ All in liksom. 
Nu har hon blivit lite starkare o puppar mer o mer på mig. Nätterna kör vi flaska änsålänge. Målet är att kunna ligga ner o amma för bådas bästa komfort. Hoppas vi kommer dit snart. 
 
Så vad händer här på dagarna? Lämnar o hämtar Flis i skolan. Inte så mycket mer än så. Det är liksom tillräckligt att göra när man sitter stand-by för att amningsträna twentyfour-seven. Men ALLT för mitt älskade❤. 
 
Storasyster har lite funderingar på livet med Elvira. "Ska hon alltid låta sådär??" (Ledsen, hungrig mm) annars är hon en stolt syrra o förklarade att hon skulle kunna hämta E både på föris o skola såsmåningom❤. 
Älskade finaste flickorna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0