helgen i Göteborg

En helg går alldeles för fort.. Båtmässa, Universeum och promenader. Träffade lilla älskade guddottern och hennes fina familj <3
Hotell..hotellfrulle, bubbelbad, god mat. Många mil i bil.
 
Båtmässan var kul. Oväntat kul för en icke båtfantatiker. Många fina båtar. Kan helt klart tänka mig att ha en 2 våningsmotorbåt med 3 sovrum, dusch och riktig toa, induktionshäll och tja.. jädrigt nice. Bara för det lilla priset 6 miljoner kr. 6 mille.. VEM HAR 6 MILLE TILL ÖVERS?? Zlatan typ, men sen då?
Fin var den. Byggarebob frågade vad jag har för båtkriterier. Jag=? Jag gillar att åka färja typ, på sin höjd. Fast visst, det är mysigt att åka runt på Vänern en härlig sommardag med picnickorg o badkläder. Fast färja är mer min grej. Shopping, riktiga toaletter, mat..gooood maaaat, häng och underhållning.
 
Universeum. Älskart/livrädd för det. Fatta. Ett plejs som har så många livsfarliga saker under ett o samma tak.
Japp, grodorna fanns kvar. Gul, röd och blå groda. Nope, gillar ff inte grodor. Alls. Men, jag lyckades gå förbi deras inhängnad utan att göra i byxan eller skrika mig hes av panikkänsla. Saker jag tycker är fina: havskoraller, hajar och rockor. Hajar är coola djur. Skulle jag vilja vara ute o dyka o simma på en haj=? Eh, nej. Dyka överhuvudtaget? Nej. Det fixar inte jag. Simma kan jag, men att frivilligt utsätta mig för det? No.
De dödliga skönheterna var det stängt till i helgen. Därinne är det läskigt skrämmande och faschinerande.
Regnskogen är dööööläbbig. Jisses vad jag inte vill vara därinne. Huga.
 
Liten familj skulle åka spårvagn in till nordstan. Gick åt helvete. Vi gick istället. Långt i klackskor. Kilklacksskor. Har nu skitont i benhinnorna. As-ont. For real.
 
Fick lite guldtid med lilla guddottern och hennes familj. Finaste älskade lilla pärla <3 Hon är helt underbar!
 
Hotellet.. Panorama hotell. Helt ok. Längst upp på en backe typ. Fanns en bubbelpool där, vem badade tror ni? När den lilla hoppade i poolen gick de andra upp. Typ.
Frukosten är ljuvlig.. o laktosfri. Thank you!
 
Många mil i bil senare var vi hemma. Trötta o lite smågriniga. Idag är det måndag o jag längtar redan efter nästa helg. Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0