dagens besök

Flisen o jag var alltså och hälsade på dagmamman med 2 barn. Kändes knepigt, men ok. Jag låter allt vara osagt än så länge, men funkar det.. fine, funkar det inte..då har jag världens bästa mammi! Känns knepigt..annorlunda. Men som sagt. Jag säger varken bu el bä.. det får nästa vecka utvisa. Det var dagens första besök. Dagens andra besök gjorde jag. På Flis förskola. För att hämta hem alla hennes prylar o strö salt i såren. Barnen saknar sin kompis o om personalen saknar Flis..tja.. el jo kanske det. Jag fick förklara läget o rösten brister varje gång för jag är så in i helvetti urvansinnig på detta föräldrapar som gjort vårt redan kaotiska liv, ännu mer udda o konstigt. Jag lät personalen veta detta. Jag skräder inte mina ord när det gäller detta, och vet ni.. jag hoppas att det dåliga samvetet hos alla de som detta berör svider som en blödande hemorojd i rövhôlet. Faktiskt.. en person kan itne göra allt.. men jag har lite plans på hur jag ska driva detta vidare.. hm.. lite saker finns det faktiskt som jag KAN göra..Jag sa till en av Flis pedagoger att jag är inte nöjd över hur detta har hanterats.. jag kommer vända upp o ner på bildningsnämnden o bvc för att få en ändring kring rekomendationer kring virusinfektioner i förskolan och skolan. Det är redan här för oss, men Flis är inte den första el sista som kommer påverkas av detta och jag vill inte föräldrar ska kunna skicka smittade syskon till skola/förskola.. Det är inte rätt mot ngn. På med hård utrustning.. nu går jag ut med näbb och klo för att slåss för mitt barn.. IGEN...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0