åh vad tråkigt, kan det detta verkligen bli bra?..konsten att vända negativt till positivt

Flera saker är pisstråkiga, vissa saker mer än andra, så jag ska prata om konsten att vända saker från det negativa till det positiva. Tex. Min Ballerina bor sjuuuuukt långt bort- men.. då har jag ju en ypperlig anledning till att besöka bästa Göteborg o-f-t-a. Fina Fia o Magnus bor ju också där :) Det är drettrist att köpa skor. Jag är en av få kvinnor som tycker det är både trist och alldeles för dyrt att shoppa skor, men.. idag fick jag första klassens uppasssning på BERGQVISTS SKOR på BERGVIK. Riktigt nöjd faktiskt (o dessutom var snyggoskorna på rea..) Mer? Handla mat är tråkigt o dyrt, men.. tänker man att PER MORBERG som inspiratör och ARLA.SE så blir mathandlingen genast lite roligare. Här ska det laddas ner en ARLA.SE app till teleluren :) Åh.. jag har en sååå bra. Lyssna på detta, Det suger fet hästballe att vara utan bil.. EN HEL VECKA!!!, men... tänk så mycket pengar jag har sparat på disel, utsläpp och onödiga shoppingturer hitan och ditan. Ok, de allra flesta nackdelar kommer med en liten fördel i bagaget. Flisens ALL.. uhh.. den var svår. Men jag gör ett försök. Cancer är det närmaste riktiga helvete vi kan uppleva på jorden, men.. jag har blivit mer ödmjuk inför livet och tar tillvara på tiden med mitt barn, för ingen vet om denna dagen är den sista... Pengar. Problem, alltid för lite av dem, men... sparar du ett par månader så känns den där nya telefonen, soffan, designerplagget osv mycket mer och bättre. Tänk va duktig du är som sparat så länge ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0