Men guuuud hur kunde jag glömma o berätta??!?!?!

Världens största grej har hänt- alla fall om du är 5 år gammal o heter Flis. Vad? Jo, första tanden är lös.. Wiiihooo, sa Flis när hon upptäckte detta. "mamma, vet du, nu kommer tandfeen att komma till mig med pengar..Men jag vet att det är du som kommer ge mig pengar. Då måste du ta ut pengar för vet du jag tar inte kort..." Detta grundar sig i en sak. Flis begrepp när det gäller pengar: 1. mamman kan o borde alltid betala-allt. 2. hennes kommentar när det gäller lösa småpengar i plånboken (som jag sällan har).. Du har ju kort, mamma?! Betala med det... Hm. Dags o prata om en kronas betydelse o en snabb fråga till er som är här o läser.. Hur mycket pengar kommer tandféen med=? En guldpeng, en Femma, el ett par kronor??? För inte trycker man ner en papperspeng i ett glas med vatten o en tand...eller?

Kommentarer
Postat av: Mari M

Självklart kommer tandfén med en guldpeng :-) kramis!

2011-10-14 @ 20:44:05
Postat av: Evelina

En guldpeng såklart :)

2011-10-15 @ 15:58:03
URL: http://enlitenbitkaka.blogspot.com
Postat av: Jossan

Första tanden är MYCKET speciell och är värd lite extra.. alltså hela TRE guldpengar! Sedan rullar det på med en ;)

2011-10-15 @ 21:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0