Att jobba

Att jobba är bra, för då får man lön. Pengar som strömmar in (och ut..) i ett rasande tempo. När man pluggar har man lite av allt. Lite tid för att läsa, lite pengar och liten chans att faktiskt kunna unna sig saker man vill ha och inte bara nödvändigt måste köpa. Det är kul o jobba. Jag trivs (som ni vet) väldans bra på mitt worki. Så kvällens fundering.. Jobbar man för att kunna handla mera? Nej, säger jag. Jag älskar mitt jobb o det är en ren bonus att jag har möjlighet att kunna unna mig o oss lite extra guldkant i vardagen. Tror minsann att jag överraskar min lilla darling med ett besök på Kaviar imorgonbitti. Vardagslyx och egentid med min smulis slår det mesta. Mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0