Burr

Hade beställt kalasbra väder idag. Solen har tittat fram mellan varven o lite regn mellan det. Sen har det varit kallt, blåsigt o ruggigt. Frua med barn o jag med barn hade beställt lekväder o ja, man kan klä sig efter det också, men seriöst.. inte tusan kändes det så iskallt ute innan vi åkte hemifrån. Vi frös, som fan. Alla 4. Barnen kämpade länge, det fanns ju en hundutställning att kika lite på. När vi kom hem så var jag en isbit, innifrån o ut. Flis frös inte alls?! o ville ha isglass.. Say what? Jodå, så var det tidigt imorse. MAMMA!!! jag vill göra isglass som de gör på bolibompa!! Eh ok.. hur gör dom? sa jag.. En silikonform för isfigurer, tandpetare, apelsinjuice o plastfolie. I med juice, på med plast o stick i en tandpetare. In i frys å sen ett par timmar senare.. Isglass. Dundersuccsé. Fick ett litet ryck när jag hade tinat upp mig, ut o rensa ogräs..Fungerar som avstressande o man tänker liksom inte på annat där o då. Så 2011 kommer bli ogräsrensens år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0