AvregageringsPromenaden

Min pappa o finaste Stine har flyttat riiiiktigt nära oss. En promenad så är vi där liksom. Både mamma o pappa har en enormt stor betydelse i mitt liv. Jag älskar er så otroligt mycket. Mamma bor ju en bit bort, men vi pratar i luren minst 1 gång varje dag, då känns det som du också är riiiiktigt nära. I alla fall. Igår var jag på riktigt pissigt humör. Det händer inte ofta, tro mig. Men olika incidenter under dagen vid olika tidpunkter gjorde tillslut att bägaren rann över o jag behövde gå hemifrån för att inte säga saker som låter värre än vad de egentligen är. Jag kan inte argumentera på ett bra sätt. Tålamod har jag, men blir jag arg så kommer ord som inte är mina o ord jag inte kan stå för. Så, jag gick hemifrån ett par timmar o lugnade ner mig. Gick till pappa o Stine. Finns det en sak som kan göra mig heligt förbannad så är det när jag blir orättvist beskylld för saker jag INTE gjort. Jag blir också dretförbannad när jag ber om lite hjälp o får till svar att det jag gör är inte nog o att någonannans saker "to do" är mycket MYCKET viktigare.. Sånt gör mig ledsen. Sånt gör att jag slutar be om hjälp o slutar att prata överhuvudtaget.. why the fuck bother liksom? Vet här o nu vad de flesta här tänker.. o NEJ. Det handlar inte om en speciell person eller grej eller förhållande. Det handlar om att jag hade en riktigt jävla pissig em igår. Det blir så ibland. Det var skönt med en avreageringspromenad.. men jag känner mig ff laddad o irriterad. Tittar på klockan o önskar fram den en timme el ngt.. Ska ta med Flis till Bergvik o tröstshoppa lite. Tjejhäng med den bästa liksom. Ibland kan man fundera på hur man är funtad som människa. Vad är det som gör att jag är konflikträdd i många fall=? Varför? Jag gillar inte bråk, jag gillar inte att bråka, varför vara osams när man kan vara sams liksom? Jag får ofta höra att jag är en otroligt glad, positiv och sprallig person. Jag har svårt för energiparasiter, de har verkligen inte plats i mitt liv. Men jag respekterar olikheter. Så vad vill jag med detta? Jag inser att Även en sol har sina fläckar o jag måste tillåta mig själv att bli arg o våga avreagera mig i ord.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Sara! Helt rätt med en promenad i bland du! Och ja, du måste tillåta dig själv att bli arg och säga i från! Även den positiva solen får bita i från och bli ett åskmoln! Låt INGEN sätta sig på dig! Hoppas ni får en fin och solig lång helg hemma i k-d! Vi är kvar i Australien, nu i Cairns och solar och njuter av värmen. Till veckan flyger vi till Hongkong, sen Peking där vi avslutar med min dröm - att gå på Kinamuren sen massa billig shopping! Och vet du vad!? I juli kommer ja hem till k-d! Hoppas på en fika i solen då med dig i k-d eller ute på Öa! Ha det gott vännen kram Frida

2011-06-02 @ 10:27:41
URL: http://fridasvardagochresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0