Vart ska man börja?

Helgen var allt o lite till faktiskt. Tågresan med girlsen gick utan problem el förseningar.. men så åkte vi ju inte med SJ heller. Skumpigt, skramligt o varmt ja men vad gör det när man faktiskt kommer fram på utsatt tid? På tåget pratades det gamla minnen och självklart om helgens stora planer. Det var möhippa för vår Fia på lördagen. HELA lördagen. Men först mer om fredagen. Girlsen sov hos Gela (en kompis till oss alla o tärna till bruden), men jag sov hos min darling Ballerina. Fina fina Ballerina. Vi strosade genom staden Göteborg och tog älvsnabben över till Eriksberg. Dofterna, människorna och atmosfären i sommarstaden är fantastisk hur du än vrider och vänder på det hela. Gillart skarpt. Massor av härliga samtal och Kenzo-gos så gick vi ner till en lokal resturang o käkade middag. TOPP!! En kvällspromenad senare så var vi hemma igen. Spänd o förväntansfull över lördagens bravader så var det riktigt svårt att somna. Klockan skulle ringa 7,15 men jag sov som vanligt pissdåligt när jag vet att jag ska upp till ngt speciellt. Ringde taxi o begav mig mot station 1. Slottsskogen o frukostpicnic. Lite regn/duggregn gjorde faktiskt inte så mkt, vi satt under en fin gammal ek som gav oss skydd. Efter det tog vi sikte på Säve o "FÅNARNA PÅ GÅRDEN". Det var bland det roligaste jag gjort i hela mitt liv. Tänk er Fångarna på Fortet i lantlig stil ala bondgård. Vi fick svida om till ett blåställ, en overall alltså o gummipjucks. Sen bar det av i 2 lag, röda o svartalaget, för utmaningar som inte var av denna värld. DVS, ta dig över en bäck genom att klättra på två linor o förflytta vatten genom en slang o 2 glas, hjärngympa när vi skulle bygga ihop ett litet timmerhus (totalt omöjligt för visst lag..)vi lekte blinda får med halvt döv och stum bonde som med genom ljud (tänk mu, bä, gnägg osv) skulle ta sig till en fåra och samlas ihop på mesta snabba tid. Tänk balansgång på stubbar med 2 plankor, inte så svårt kanske men sätt då till ett hårt gummiband kring fotlederna o testa igen. Tänk hjärngympa/balansgång o förflyttning av sågspån i flera zinkhinkar efter vägen cirkus 20 meter. Tufft. Tänk en stor planka med hinder på och sen ska du balansera en tennisboll genom banan för att sen få igenom den i ett hål ala hästsko..lurigt. Mkt mkt kul fick vi göra denna dag. Men 2 saker lärde jag mig om mig själv. 1. jag är mörkrädd 2. mörker o trånga utrymmen ger mig svår klaustrofobi.. på allvar. Detta pga. I ett stall som vi gick in i tog en lekledare ner en stege från taket. Öppnar en lucka i golvet o säger.. varsågod o gå ner. EH..NEJ! NEJNEJNEJ.. Frågar.. Vad finns det där nere (typ orm ala fångarna på fortet tänkte jag), ingen orm sa hon, men kanske lite spindlar. Ok det gör mig inte mkt så jag klättra ner. Kommer ner till en jordkällare o inser att det är totalt jävla bäcksvart. Sen är det meningen att vi ska kräla på golvet o leta efter saker som vi ska ta med oss ut.. Eh, eller hur att jag gör det eller? Jag klättrade upp. Punkt slut. Blev lite förvåndad över att jag reagera så starkt på detta men fine. Nummer 2, lada nr 2. In i hö.. (vet ni att det kan finnas ormar i hö?...) ett återigen bäcksvart rum o dörren stängs men instruktionerna.. Klättra upp för stegen o håll i tampen/snöret- den leder er framåt till målet. Jo tjenna. Inser efter att jag klättrat upp för ett snöre att jag ska in i en liten trätunnel/lång låda. Oh fuck. Jag fick panik. DE LUXE. SAAAAAAAAAANDRAAAAAAAAAAAAA.. vart fan är jag, o var är duuuuu????? Shit alltså, så jävla jobbigt om jag ska vara ärlig. Mörker o trånga utrymmen is not my grej. Men i det stora hela så var tiden på gården så fruktansvärt rolig, minnen för livet helt klart. Efter det åkte vi lite villovägar för att slutligen hamna i en studio, Fia skulle spela in IFK´s Gbg supporterlåt "snart skiner poseidon.." Gudamejja va duktig hon var vår Fia. Sen bar det av mot lite förfest (med dusch) innan det var dags för käk. Käket intogs på Manâna, en Tapasresturang som får 10 av 10 möjliga. Jummi. Min knäppa mage la självklart av någonstans under dagen o efter middagen tog det tvärstopp. Vi tog en prom till ett dansställe o dans/hopp/skutt gav mig magproblem ALLAN så jag tackade för mig o tog en taxi hem. Tror minsann att jag var den fräschaste av oss alla igår efter allt vi hade petat i oss att dricka under dagen... Söndagen blev en vilodag (som sig bör) o Ballerina o jag tog en mysfrulle o sen älvsnabben in till city för lite spontanshopping (jag hittade en bikini..bara sådär.. vad är oddsen på det liksom? O en långklänning..)God smaskig lunch och en massa goa skratt o samtal med bästa Ballerina så var det dags att åka åter mot Karlstad. Saknade min lilla fis väldans mkt.. å detta med prickarna gör mig galen, men tack o lov så har inget hänt än o idag ska vi till sjukan igen. Till infektion, för sjukhuset vill inte ha in vattkoppor Konstigt va? Nu är jag hemma. Dricker mitt kaffe ute på min altan, lyssar på skogens brus och fågelkvitter.. Längtan till Gbg är stor.. Mkt stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0