Hammarö-Göteborg-Fredrikshavn-Göteborg-Hammarö

I fredags åkte lilla familjen ner mot sköna Götet. Igen för min del. Inom loppet av en vecka så har jag passerat o besökt staden fredag, lördag o söndag v 26 o sen åka förbi staden tisdag v 27 o onsdag v 27 på brudarnas roadtripp till Ullared, i fredags åkte alltså lilla familjen till Gbg o via Fredrikshavn hem igen igår. Göteborg mötte oss med regn, som fan faktiskt. Jisses vad det hällde ner när vi kom fram till Ballerina o Patrik. Flis hade en liten startsträcka, sen var hon sig själv o mkt till heeeeela resan. She loves B&P. På riktigt alltså och mycket. Flis o Patrik blev ett radarpar utan desslike. Där han var var också Flis. Lite Baloo o Mowgli liksom. ByggareBob hade en betydligt längre startsträcka. Väry long startsträcka :( Nog om det. Underbar mat alá grillmäster Puttrick o potatissallad alá Flis så var fredagsmiddagen en given hit. Det bor en svart liten vovve hos Ballerina o Patrik som heter Kenzo. Flis gillar aloooot, men vågar inte riktigt komma så där mysnära då den goa vovven kan bli lite för mkt för henne. Jag tokgillar vovven, han är bara helt lagom liksom. Gillar kram o gos, hoppar inte och lyssnar när han får instruktioner. Den bästa sortens hund alltså. Lördagmorgon, alla var förväntansfulla på båtresan. STENA DANICA here we come. Vi skippade bil, utan parkerade den på Sverige-sidan så vi gick ombord alla 5. Båttur: Flis älskar båt, enarmade banditer o ja vi vet att det är åldersgräns, men säg en unge som inte får spela för sina föräldrar? Nä, trodde just det. God mat, det allra bästa sällskapet, sol.. 5 plus för det. Maten var såå god, de hade en Brieost som var to die for. Ok, så här är det. Ingen laktostablett i världen hjälper då jag vill ha en bit (typ en kvarts tårtbit)o min mage fövandlades till magen from hell. Tro mig. Jag tror mig uppfunnit en ny sorts drivmedel till bil.. LAKTOSGAS minsann.. jissses.. Måste ge mig med att äta ost, det funkar liksom inte. Inte alls. I alla fall. Efter en liten stros på Fredrikshavns gator så fick vi tillträde till badet. WOW. Det var en hit på så många sätt o bilder kommer. Jag lovar. Kvällens middag på en liten lokal resturang "California" var riktigt dålig. Ät aldrig där. Fruktansvärt dålig mat, service och dyrt. Blä. Natten kom o efter natt kommer ju dag o som vi var laddade att hoppa i plurret igen.. El inte. UR FUNKTION? WTF?? Jodå.. NÅGOT hade gått sönder o ingen kunde säga ngt om ngt. 14.30 skulle färjan gå hemåt. Det innebar att vi var tvungna att vara på terminalen senast 14 då incheck stängde. Flis var översiggiven. Tro mig. Åh så ledsen att inte få bada. Efter en låååång väntan så kom det en kille o gav tummen upp o Flis, Patrik o ByggareBob hoppade i plurret i ca 1 timmes tid. Inte mycket badtid, men smulisen var riktigt nöjd. Ballerina o jag satt i en varsin solstol o njöt (o fick lite ensamtid <3). Båtresan hem: Sol, shopping, god mat (återigen, fast denna gången utan ost..)o många många skratt. I Gbg vart det en överlastad bil som tog sig genom staden till Eriksberg o det var med en stor sorg i hjärtat som vi lämnade våra fina vänner för att åka cirkus 25 mil till Ö:a igen. Hemma igen runt 22, borta bra men hemma bäst. Men jag saknar redan min Balleina <3

Kommentarer
Postat av: Amanda

cool blogg du ;)

2011-07-11 @ 10:01:17
URL: http://vimmelhimmel.blogg.se/
Postat av: Nöjesportalen

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

2011-07-11 @ 10:48:50
URL: http://nojesportalen.blogg.se/
Postat av: Karin

Trevligt :)

2011-07-11 @ 10:49:55
URL: http://dunsen.blogg.se/
Postat av: LouiseMonica

Fin blogg! Titta gärna in hos mig och säg vad du tycker! Kramkram

2011-07-11 @ 10:55:15
URL: http://louisemonica.blogg.se/
Postat av: Evelina

Vilken kanonbra sammanfattning! We <3 Flis och Kenzo fick allt en Flis-puss när han kom hem :) Oh my...vi måste verkligen åka på semester ihop igen!

2011-07-11 @ 15:14:54
URL: http://enlitenbitkaka.blogspot.com
Postat av: moster

kan du inte lägga ett gott ord till badhotellet om vad viktigt det var för flis?Hon är väl värd mer ä 1 timme där? skulle vilja åka dit nu när det är ombyggt.

2011-07-12 @ 00:24:54
Postat av: Mari M

Låter som ni hade en härlig trip med Göteborgarna:-)

Ni är så väl unnade att komma iväg o bara ha det gott. Kramkram!

2011-07-12 @ 12:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0